Jag har letat som en tok efter en m14EBR men finner ingen.... jag har letat mest i EU länder för att inte tullpriserna ska bli tokhöga
Om någon har något tips på vart man ska kolla eller om någon har en bra sida så skulle detta uppskattas enormt!
Tack på förhand
Du vet om att det är olagligt att importera gasvapen privat eller hur?
Tänkte bara så du vet om det och inte blir ledsen om tullen tar din nya bössa och förstör den, samt skickar böter eller åtalar dig...
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Okejokej! Då har jag missuppfattat något! Tack för responsen, men finns det något sätt att kringgå detta? T.ex beställa in del för del eller är det helt kört?
Det är precis lika olagligt att köpa av en svensk åf som att importera själv då man oavsett inte får äga gasvapen utan licens, som inte går att få. Det blir dock inga rättsliga följder(om du inte har en åklagare som vill åt dig för precis vad som helst) eftersom rätten, de få gånger som någonting hamnar där, gör tolkningen att gasdrift är likvärdigt med luft och co2.
Tullen gör dock inga tolkningar utan läser lagen som den är skriven, vilket gör att paket fastnar och skickas tillbaka ibland. I övrigt finns det ingenting att oroa sig för.