Two-point sling till M16A4

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Gnasty

Two-point sling till M16A4

Inlägg av Gnasty »

Står inför ett litet problem just nu med min two-point sling till M16A4. Jag har tittat runt på YouTube hur jag ska sätta upp det rätt, men alla videos har antingen en ring mount de använder sig av, eller paracord runt stocken. Problemet är att jag har varken eller. Finns det något bra sätt att sätta fast slingen utan dessa tillbehör? Det finns ju såklart redan en standard mount på stocken och en efter railsen, men vad är det rätta sättet att fästa det på?

ohman

Re: Two-point sling till M16A4

Inlägg av ohman »

För en M16 har jag fått för mig att det vanligaste är en 3-punktssling, men du kan väl fästa en 2-punkt på samma sätt om du vill, en fram, en på stocken?

Typ såhär
13308b.jpg
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Nicolai

Re: Two-point sling till M16A4

Inlägg av Nicolai »

Skulle inte råda dig en 3-punkt, du gör rätt val med 2-punkt och det finns massor med alternativ, vanligt är Blue Force Gear's sling. Här har du en PDF du kan titta på, för m16 måste man ha en buttstock adapter för att kunna fästa på kolven. Detta syns på massvis av ref i både CB, tan, svarta och gröna slings och är så RS det bara kan bli ;)

Slingen jag länkade är dock inte issue med just m16, men den är "authorized for use."

Skriv svar