Videoguide: Hur en löder Deans Ultra Plug-kontakter
-
- Admin
Videoguide: Hur en löder Deans Ultra Plug-kontakter
AirsoftSverige.com släpper sin första videoguide:
http://www.youtube.com/watch?v=ef4vHw_ebkY
Vi ska nog hitta ett bättre ställe för dessa, men tills får den bo här.
http://www.youtube.com/watch?v=ef4vHw_ebkY
Vi ska nog hitta ett bättre ställe för dessa, men tills får den bo här.
Re: Videoguide: Hur en löder Deans Ultra Plug-kontakter
Härligt initiativ! 
Satt faktiskt tidigare idag och funderade på att eventuellt lägga en sån här video själv! Men nu slapp jag

Satt faktiskt tidigare idag och funderade på att eventuellt lägga en sån här video själv! Men nu slapp jag

Borde väl höra hemma i "batterier och elektronik"? 
Anyway, lödde deans igår och det gick suveränt, vilka eldsjälar ni (o skepparn såklart!) är!

Anyway, lödde deans igår och det gick suveränt, vilka eldsjälar ni (o skepparn såklart!) är!
-
Bra resultat! Ser helt klart fram emot flera videos nu 

Dum fråga, varför inte skriva på svenska?
Lite finare, lite bättre
Varför inte svenska? För att nu kan många fler ha nytta av ännu en lödningsguide på youtube. Det där var förståss lite ironi, men jag föredrar guider på engelska, just för att de kan användas av de flesta svenskar i åldrar som spelar airsoft. Än har jag inte stött på någon mellan 18 och 50 som inte skulle förstå den engelska som används i videon. Använder man bara svenska, blir användningsområdet för en guide väldigt specifikt.
Jag är possitiv till alla dessa initiativ. Kan förstå att man väljer engelska om man som privatperson ville göra en instruktionsvideo, men nu är det airsoftsverige som presenterar denna. Det är bara vad jag tycker
Lite finare, lite bättre
Vi är partner men Skepparn har producerat filmen och valt att göra det på engelska. Självklart finns det både fördelar och nackdelar men en stor fördel är att om en använder engelska begrepp är det betydligt lättare att hitta information och hjälp på internet om en söker på ord eller begrepp.
Helt för att göra dem på engelska men ditt argument ang sökbarhet faller lite på att det kan vara svårt att faktiskt hitta det man söker hos svenska ÅF om man tex måste köpa något specifikt. Komplettera videon med en materiallista på svenska alt en ordlista i slutet på videon skulle nog inte skada.
Är man grön inom tex elektronik eller mekaniskt arbete så är det inte säkert att man vet att en sidavbitare heter just sidavbitare eller vad en polygrip är för något.
Faktiskt inget som måste finnas med i videon som sådan, man kan ju komplettera med en dyl lista på forumet eller i wiki (antar det är där filmerna kommer hamna bla).
Är man grön inom tex elektronik eller mekaniskt arbete så är det inte säkert att man vet att en sidavbitare heter just sidavbitare eller vad en polygrip är för något.
Faktiskt inget som måste finnas med i videon som sådan, man kan ju komplettera med en dyl lista på forumet eller i wiki (antar det är där filmerna kommer hamna bla).
Just polygrip är dock engelska. "Poly grip", bara försvengelskad. En rolig sidonotis bara.