N.PAS KIT KJworks

GBBR (Gas Blowback Rifle), gasdrivna gevär och karbiner.
nidhugg

N.PAS KIT KJworks

Inlägg av nidhugg »

Tjenar gott folk!
Jag har en M4 Kjworks Tanio Koba ver. som jag har ett npas kit i.
jag får inte den att göra som den ska,den sluter inte uppe i kammaren där gasen går ut och man kan "röra i grytan" med den.
Snackade med en i Optimus som har en WE (har jag för mig) och såg att den han hade inte kunde göra så, hans npas satt gjutet.
Har sökt på internet som en galning ang en video eller liknande om hur man installerar den men hittar inget speciellt.
Jag hittade en film,och gjort enligt den men det är nått som inte stämmer och man kan väl knappast montera den fel? :?

Finns det någon som har en idé om hur tusan man gör?Jag köpte den för ett par månadersen och spelat den en gång men den går så in i h-lvete. Så vågar inte spela med den riktigt=( Tänker på mina fellow airsoft kamrater.

Iprenen

Re: N.PAS KIT KJworks

Inlägg av Iprenen »

Den är konstruerad så. Den sitter inte fast i något utan den enda som håller fast den är fjädern och den bakre pinnen.

Dock så skulle jag föreslå att du lägger en beställning på: http://www.cradleairsoft.com/Cradle_Air ... JW_M4.html

NPAS ventilen för KJW är ytterst dåligt konstruerad och pinnen böjs samt att den skruvar upp/ner sig själv när man använder den.

Jag själv har gått igenom 3 stycken innan jag köpte den tidigare nämnda och den funkar utan några som helst problem.
Mina Affärsredovisningar
WE 416 GBBR
KWA Sig Sauer P226 X-Five
Snigel nörd

nidhugg

Inlägg av nidhugg »

ja saken är det att jag ska beställa en nu bolt från kjw en v.2 en som man har tagit bort den gummi remmen. Och undrar om den hjälper då?
tycker det är sjukt skumt att npas:en inte hjälper eftersom att den ska vara till just den bössan.
Men man kan ju skruva som en idiot och den gör fullt blås ändå!Men sen är den bättre att använda än den du föreslog tycker jag,Npas:en är ju betydligt smidigare att använda,då slipper du plocka i sär bolten varje gång du ska öka eller sänka ms.

nidhugg

Inlägg av nidhugg »

Ja,för er som har en kjw m4 tanio koba.så för att fixa ms så får ni köpa ett npas kit och sedan köpa en ver.2 bolt från Kjworks hemsida.

Bara att skicka ett mejl till dem relativt snabba på att svara och så kostade den med frakt runt 40$ och jag kan säga att det är värt bryet. Den är lite omständig att dela,hör gärna av er isåfall:-)

Skriv svar