G36 Problem

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Lindberg77

G36 Problem

Inlägg av Lindberg77 »

Hallå där

Är i behov av hjälp (hoppas tråden ligger rätt)
Lite bakgrund:
Har en ASG G36 SLV (JG) som jag börjat mekka med.. eller rättare sagt jag har hållt på med sattetyget från och till i 2 veckor.

Jag bestämde mej då (2 veckor sedan) att det var dags att lära sej mekka lite airsoft.

Plockade helt sonika ner vapnet i smådelar och tyckte bla att plast "bussningarna" såg tråkiga ut.. beställde då nya i metall och tyckte samtidigt att det var lika bra att byta ut lite annat, dels i lite expriment syfte.. dels för att det är kan vara kul med lite mer fart i bössan( jag vet att det finns andra smidigare sätt.. annan pipa mm)

Följande monterades:
7mm bussningar i metall
Metal nozzel
Ny cylinder
Ny pistong
Nytt pistong huvud (aluminium)
110 fjäder
Ny tappetplate (onödigt)
Lipo 7,4 v 25c på 1800 mah

Slängde i detta och schimmade in kuggarna.

När jag sen monterade ihop boxen efter mkt pillande gick allt väldigt trögt, bössan käkade tudor skit fort.. tänkte att jag måste shimsat för hårt så jag gjorde om proseduren flera gånger, shimsade precis så det bara var ett glapp på någon 10 dels mm på alla kuggar.. tyvärr så kunde jag inte skjuta mer än kanske 3 mid Cap magg (300-400 bullr) föräns batteriet tog slut..

Tänkte då att det kanske var motorn som var för slö för fjädern för med orginal ( tror det sitter en 90 eller 100 fjäder org) så gick bössan som en raket.. åtminstone när den inte var ihop monterad.. alltså när boxen inte satt i sitt handtag.

Jaja jag beställde då en uppsättning 32:1 drev ( kanske skulle köpt annnan motor men det blev inte så) jag är inte i behov av någon hög ROF, utan vill ha en rapp bössa inte snabb skjutande utan rapp!

Stoppade in nedanstående:
32:1 shs ståldrev
Halvtandad pistong med stål kugg
120 fjäder ( lite overkill, jag vet)

Shimsade in dreven och smällde ihop boxen och den går som en dröm, precis helt perffa! I alla fall utanför pistolgreppet, så fort jag ski kär i boxen i skalet så börjar den krångla.
Ibland kan jag skjuta ngt magg och då skjuter den riktigt bra, men efter ett tag så börjar den krångla och låsa sej? När man då trycker på avtryckaren låter det som om motorn vill dra men det "knäpper" lite i motorn.. inget knäppande ljud, man känner det bara i pistol greppet? Tar jag ut den ur greppet och skjuter en auto salva så skjuter den loss sej o h går sim en dröm igen?

Vad kan det vara för fel? För gård shimsning eller?
Tacksam för svar, kan nog inte mekka på ett par dagar dock.. sambon börjar bli lite trött på att jag sitter i garaget hela kvällarna :roll:
Senast redigerad av 1 Lindberg77, redigerad totalt 0 gånger.

Malus

Re: G36 Problem

Inlägg av Malus »

Så vad behövde du hjälp med?
War. War never changes

Användarvisningsbild
HrodgarHippie
Hippie
Lag / förening: Cannibal Hippies
Aktiv sedan: 2004

Inlägg av HrodgarHippie »

Känns som något fattas.

Jag hittar ingen frågeställning på problemet?

Lindberg77

Inlägg av Lindberg77 »

Tryckte för snabbt på enter :D ny kan ni se resterande, skrivit på mobilen så det kanske finns ett och annat gramatik fel :lol:

InveiN

Inlägg av InveiN »

Det är inte ställskruven under greppet som är dragen för hårt så motorn kommer för långt in i boxen?
Kolla in mina affärsredovisningar:
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=8907

FiKsT

Inlägg av FiKsT »

Kolla så att stiften i SA är rätt. Hade själv problem på min G36. När boxen är i vapnet så kan man inte trycka in triggern lika långt som utanför (pistolgreppet tar emot) & därför får du kanske dålig kontakt i SA.

Peppar

Inlägg av Peppar »

Jag hade samma problem pröva att skruva av motor skruven nästan helt motorn tar i i toppen av om det e felet får du slipa lite så du kan ha en skruv =)

Lindberg77

Inlägg av Lindberg77 »

Intressanta infalls vinklar.. jättesnäll!
ska kika igenom bössan igen! Får se om man kan smyga ut i garget på lördag :?

Fearless

Inlägg av Fearless »

Kolla kontaktbläcken. Tryck ihop dem lite och se till att de tar exakt samtidigt på båda sidorna och att de inte får kontakt allra längst in utan en bit ifrån stoppet.
“It’s time to kick ass and chew bubblegum…and I’m all out of gum.”

Lindberg77

Inlägg av Lindberg77 »

Sådär ja..
Tog en fil och filade ur avtryckarhuset i pistolgreppet så avtryckaren kunde trycka in lite längre.. handlade om någon mm eller 2.. det räckte faktiskt, det var det som var felet att jag inte fick riktig kontakt i SA:t. Antagligen har SA:t flyttat sej någon mm när jag skruvat ihop och isär gearboxen flertalet gånger eller liknande?.

Kanske kommer bli så att jag får byta SA:t nästa gång jag skruvar isär gearboxen.. men i nuläget så får det vara som det är.. nu funkar den, och jag kan spela..

Super :mrgreen: tack alla som besvarat tråden ;)

Skriv svar