SRC M9 Seg mantel m.m

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Harbard

SRC M9 Seg mantel m.m

Inlägg av Harbard »

Tjenare! Ny här på Forumet och i Airsoft världen. Köpte mig en SRC SR Beretta 92a som funka(r)de super fram tills nu då.

Skjutit en sisådär 3000skott på ca 2-3 veckor nu då, har alltid smörjt den rejält med Silicon olja på alla delar som dras mot varandra och även avsedda ställen - Men nu är det så att när manteln möter hammaren så blir den dirrekt seg som tusan, yngefär som om den skrapar mot undersidan av manteln, vilket den inte gör ( Är detta vanligt/normalt slitage? )

Det som har börjat hända nu är att sista skottspärr inte slås in alla gånger... I för sig så är min green gas just nu snart slut men ligger på gränsen till maximal värme " ca 40+ " - Och appropå det så har den nu vid några tillfällen skjutit i flerskotts läge!? alltså som om den vore på en automat inställning vilken en sådan inte finnes ( Detta har hänt tidigare men då var det när jag testade dens gräns på kyla, och gjorde så när den var ISkall )

Så för att göra en "lång" Text kort , för er lata:

1. Vid mantels och hammarens möte så går manteln väldigt segt... Yngefär "Skrap" Kännsla på undersidan av Manteln / Varför? ( Smörjer rejält med Silicon.
2. Sista skottspärren har på senaste tid inte slagit i kraft, varför? Beror det på att jag kör på nästan slutet av en Green gas flaska?
3. Pistolen har under få tillfällen börjat skjuta i automatiskt mode... Samma som den gör när den är ISkall ( riktigt kall så det ryker om den :-) )

För er som undrar så har jag ett videoklipp på tuben där jag skjuter min airsoft, i slutet har ni det när den är iskall och börjar då skjuta i automatiskt läge: http://www.youtube.com/watch?v=Bjt9OReq ... ature=plcp

Tillägg: Gjorde den förbaskat ren&fin, även oljade in den helt i Silcon för bara några dagar sedan...
Ps!. Den där plastbiten som sitter i Manteln, den som skjuter ut gasen på BBn, den kan vara väldigt styv/sträfv ibland och har en kondens att " Fastna " ( Stanna kvar i pipan ) när manteln dras bak.. sen bara släpper den och flyger bak igen.. Ursäkta dålig beskrivning - men har för mig att jag läst om att den ska vara helt smooth och inte fastna, utan åka tillbaka helt utan problem

Tackar för mig och är upperst tacksam för svar. Har ni frågor eller vill att jag ska formulera mig mer eller beskriva mer i detail ang problemet med min airsoft så får ni skriva det :)

xzeros

Sv: SRC M9 Seg mantel m.m

Inlägg av xzeros »

Utan att ha någon hands-on erfarenhet av din pistol, plastdelen du beskriver i slutet låter som loading-nozzeln. Det är den som "kamrar" en bb när mantel åker fram.

På dom gbb's med stock loading-nozzel och hopup-gummi jag ägt, har alla bettet sig på samma sätt.

Ang. sistaskotts-spärren så aktiveras den av mekanismen i magasinet som trycker upp kulorna. Kolla på högersidan av magasinet så ska där finnas en liten plastpigg som trycker upp sistaskotts-spärren när magasinet är tomt.

Har du skjuter mycket kan den ha nötts ut.

Kocken149

Re: SRC M9 Seg mantel m.m

Inlägg av Kocken149 »

Hej, för mig har det funkat bättre med fett på delar som nöter mot varandra (ej gummidelar , där kör du silikon) ang sistaskottspärren så bör man inte använda den till att släppa manteln när du har satt i ett nytt magasin då den nöts ut, dra lite i manteln och släpp istället så skonar du spärren.

Harbard

Re: SRC M9 Seg mantel m.m

Inlägg av Harbard »

Hej tack för svaren.

Kollade på magasinet på den delen som trycker i sista skottspärren, den är inte sliten och inte heller motsvarande del i manteln, har alltid dragit bak manteln då jag läste innan jag köpte den att man inte ska använda "avsedda" knapp för det då det tillslut sliter ut den helt.

Jag har gjort en del felsökningar själv nu, ska köpa ny bättre gas och testa mera, se ska jag även strö på försvarets hudsalva ( funkar utmärkt ;) ) på underdelen av manteln där den möter hammaren så ska jag se. Destu mer jag har skjutit med den nu sen jag total rengjorde och smörjde den, destu bättre går den verkar det som.

På ett helt magasin så är det kanske 2,3 skott som inte har lyckats laddas, utan man får skjuta ett extra skott eller dra bak manteln.

Jag ska köpa kraftigare hammarfjäder och även en 150% recoil spring till den, sen nytt magasin och testa igen. Kan ju vara ventilen på magasinet som har börjat tjärva och kanske behövs skruvas av och smörjas in lite för det är inte alltid den skjuter i full stryka som sagt ( några skott som inte laddas ibland ) ( MEN det kan ju även kanske vara för att Air muzzlen inte åker tillbaka 100% frivilligt ibland. ) Kan man öppna upp den och smörja den där inne?

Skriv svar