Skjutit en sisådär 3000skott på ca 2-3 veckor nu då, har alltid smörjt den rejält med Silicon olja på alla delar som dras mot varandra och även avsedda ställen - Men nu är det så att när manteln möter hammaren så blir den dirrekt seg som tusan, yngefär som om den skrapar mot undersidan av manteln, vilket den inte gör ( Är detta vanligt/normalt slitage? )
Det som har börjat hända nu är att sista skottspärr inte slås in alla gånger... I för sig så är min green gas just nu snart slut men ligger på gränsen till maximal värme " ca 40+ " - Och appropå det så har den nu vid några tillfällen skjutit i flerskotts läge!? alltså som om den vore på en automat inställning vilken en sådan inte finnes ( Detta har hänt tidigare men då var det när jag testade dens gräns på kyla, och gjorde så när den var ISkall )
Så för att göra en "lång" Text kort , för er lata:
1. Vid mantels och hammarens möte så går manteln väldigt segt... Yngefär "Skrap" Kännsla på undersidan av Manteln / Varför? ( Smörjer rejält med Silicon.
2. Sista skottspärren har på senaste tid inte slagit i kraft, varför? Beror det på att jag kör på nästan slutet av en Green gas flaska?
3. Pistolen har under få tillfällen börjat skjuta i automatiskt mode... Samma som den gör när den är ISkall ( riktigt kall så det ryker om den

För er som undrar så har jag ett videoklipp på tuben där jag skjuter min airsoft, i slutet har ni det när den är iskall och börjar då skjuta i automatiskt läge: http://www.youtube.com/watch?v=Bjt9OReq ... ature=plcp
Tillägg: Gjorde den förbaskat ren&fin, även oljade in den helt i Silcon för bara några dagar sedan...
Ps!. Den där plastbiten som sitter i Manteln, den som skjuter ut gasen på BBn, den kan vara väldigt styv/sträfv ibland och har en kondens att " Fastna " ( Stanna kvar i pipan ) när manteln dras bak.. sen bara släpper den och flyger bak igen.. Ursäkta dålig beskrivning - men har för mig att jag läst om att den ska vara helt smooth och inte fastna, utan åka tillbaka helt utan problem
Tackar för mig och är upperst tacksam för svar. Har ni frågor eller vill att jag ska formulera mig mer eller beskriva mer i detail ang problemet med min airsoft så får ni skriva det