Bullet cam med snäv FOV

Lazt

Bullet cam med snäv FOV

Inlägg av Lazt »

Jag tänkte att det vore trevligt med en liten gun cam man kunde fälla in i den vanliga videon som tar från hjälmkameran (problemet med min go pro är ju att den har en enorm fisheye och inte "ser" vidare långt.

kanske en 50-70 grader fov och iaf 720p skulle sitta fint. Och vore den rund så man kan klämma en siktesring runt den så är man ju nästan hemma.

Har någon testat nån vettig sådan som inte ger supercrappig kinabild som de där kamerorna som ser ut som bilfjärren eller bläckpennor?
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------

FaniSkogen

Re: Bullet cam med snäv FOV

Inlägg av FaniSkogen »

Det jag känner spontant med detta är nog att det skulle bli en extremt skakig och flängig bild med en snäv bildvinkel på vapnet. Men tar man bara sekvenser från när man står stilla och siktar med vapnet så kan det ju fungera bra. Något tips har jag dessvärre inte.

Lazt

Inlägg av Lazt »

http://www.youtube.com/watch?v=Ej5Ap4B9q9I

typ sådär tänkte jag mig (spola till fyra min eller nått), minus battlefield-poängen... (suck)

dock är ragecam lite för dyrt för mig, annars hade man kört på en sån.
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------

Dufva

Inlägg av Dufva »

Om! Du skulle få för dig att sätta på gopro kameran, så går den faktiskt att ställa in från Wide till Narrow i synfältet... Min går att göra det iaf :)

Sen finns det alltid zoom-verktyg i redigeringsprogrammen!

Lazt

Inlägg av Lazt »

Det ändrar ju inte linsen, det klipper väl bara bort lite pixlar runtom för att minska fov till 90? (om man inte har trean med 4k-sensorn) lägg på digital zoom på det och man har en riktigt rutten bild, så nej, det är inget alternativ tycker jag.

Skriv svar