Lagligt???

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Dinglarn

Lagligt???

Inlägg av Dinglarn »

Hejsan jag är 16 år gammal och jag undrar om det finns en åldersgräns på att spela airsoft:) hade varit kul att börja spela om man nu är tillräckligt gammal

Gwlyddyn

Re: Lagligt???

Inlägg av Gwlyddyn »

Det hade tagit dig 15 sekunder att ta reda på det med Google.

18 år. Bara två år kvar.

dariantel

Inlägg av dariantel »

Det är olagligt för dig att äga en markör eller vapen då.
Du får inte häller själv sticka ut och skjuta däremot finns det lite kryphål om man har en vuxen som övervakar mm.... men då det är krongel och mycket svår tolkning av lagen så sätter typ alla arrangörer 18 års gräns på alla spel. Iaf om du skall ha vapenbärande roll.
Många godkänner spelare under 18 om de kör vapenfria roller så som medic eller fotograf eller så.

Men häng på forumet, kolla igenom material, uniform och annat kan du köpa i fröväg, och hoppa igång då du är 18 brukar de flestas tips här på forumet vara.

Dinglarn

Inlägg av Dinglarn »

Jo jag vet att jag kunde hitta det på google men jag var ändå inte säker

Welle

Inlägg av Welle »

Du blev medlem för en kvart sedan och ställer en av de vanligaste nybörjarfrågorna.

Kolla runt på detta forum i nån vecka så kommer du komma till insikt i vad som gäller, helt ok att fråga, men se till att du har sökt skälv först både två och tre ggr
Lite finare, lite bättre

ChickenZliZe

Inlägg av ChickenZliZe »

Däremot så kan du ägna tiden åt att läsa och lära dig så mycket som möjligt.
Kolla guiderna,kolla foton och köpa in gear som inte är vapen. Så när du är 18 så behöver du bara köpa bössan.

Senchoo

Inlägg av Senchoo »

Ninjatrick ifall man vill skippa phpBBs sökfuntion.

Gå till google.
skriv valfritt sökord följt av site:airsoftsverige.com

Exempel:
åldersgräns site:airsoftsverige.com

Mycket bra läsning :)

EDIT: Typo
Senast redigerad av 1 Senchoo, redigerad totalt 0 gånger.

Dinglarn

Inlägg av Dinglarn »

tack för tipsen :) ska verkligen hänga runt och läsa lite på forumet

Titan

Inlägg av Titan »

Bara för att du inte får spela, så är det inget som hindrar dig att prata med folk, kanske hänga med till spel och till och med vara med som fotograf eller medic.
Är du bara serriös och har ett intresse, så får du ett jättebra bemötande ute bland folk.
Att det är 18 år som gäller, kommer från lagtexterna som reglerar vapnen vi använder. Är ingen tolkningsfråga, utan det är upp till polisen att utfärda tillstånd som frångår det.

Om du fyller i vart du bor, så blir folk nog mer pratsamma!
Välkommen till forumet. Det är lite speciellt, men man lär sig använda det med tiden. Viktigaste är att läsa igenom ganska mycket innan, man ställer enkla frågor.
Mestadels .357 nuförtiden. 9mm gör större hål än 6mm... :)

Skriv svar