Cybergun ak 47 problem

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Zirhax

Cybergun ak 47 problem

Inlägg av Zirhax »

Jag köpte en ny Ak-47 för några dagar sen. Jag har inte kunnat använda den ordentligt då när jag skjuter med den på hel automatiskt så kommer det några kulor sen slutar det komma för typ 3-5 skott sen kommer det igen och ibland så kommer det ut kulor som flyger cirka 3 meter väldigt sakta. Jag har laddat batteriet fullt och rengjort pipan med silicon. magasinet verkar mata och så har jag provat med min kompis batteri men det gjorde ingen skillnad. så jag undrar om den är defekt på något sätt och om jag ska skicka tillbaka den till affären eller om jag kan fixa den här hemma lite lätt.

//Zirhax

Namboy

Re: Cybergun ak 47 problem

Inlägg av Namboy »

Ta aldrig silikon i pipan! Blir världens skitmagnet och lär ta 5 minuter av spelande innan pipan är fylld med smuts på nytt.

Så, då var det sagt. :)
Har du testat att pilla med hopupen? Om det inte är för att silikonet i pipan gör så att kulorna kladdar fast, så kan det vara hopupen som är för hårt ställd(inte ställd alls.
"We're surrounded. That simplifies things."

Zirhax

Inlägg av Zirhax »

Ok om jag inte ska ta silicon i pipan vad ska jag då rengöra med? och jag har lekt med hopupen men jag märkte ingen skillnad på hur den sköt bara att kulorna som flög ut åkte som de skulle om man använde hopup :P

Namboy

Inlägg av Namboy »

Okej, då har jag tyvärr ingen aning. Är det ett hicap-magasin du använder? Isf kan det vara det som spökar också, men är som sagt väldigt osäker.
Det bästa är att ta en liten bit tunt tyg/papper, fästa i hålet i läskstången (om du fick en sådan med bössan) och dra den sakta fram och tillbaka i pipan. :)
"We're surrounded. That simplifies things."

Zirhax

Inlägg av Zirhax »

Ok ska testa rengöra så i fortsättningen då :) Men tanke har slagit mig att det var magasinet. Tack för tipsen iallafall :D

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Jag rengör pipan med några sprut bromsrengöring på en tygbit på läskstången, blir superrent och lämnar inga rester efter sig.

Madbull Mike

Inlägg av Madbull Mike »

Teste att skruva in justerskruven till motorn ett halvt varav eller lite till, den sitter undertill på pistolgreppet i mitten.
Senast redigerad av 1 Madbull Mike, redigerad totalt 0 gånger.
Mina köpes annonser

Mina affärsredovisningar

garanti

Inlägg av garanti »

Har ett liknande problem med min JG g36c, Den skjuter några skott sen kommer det inga kulor och tillbaka till kulor.
Pelade lite med hopupen men ingen större ändring. Dock när jag vänder bössan upp&ner så skuter den varje skott i magasinet.
Har inte skruvat något på justerskruven för hittar ingen nyckel i den storleken.
Några tips o tricks på detta?

Madbull Mike

Inlägg av Madbull Mike »

Glömde att det inte är likadant på V3 gearboxen på V2:an :roll:
På V3 måste man tabort pistolgreppet för att komma åt skruven och det är en 1,5mm eller 2mm insexnyckel.
Mina köpes annonser

Mina affärsredovisningar

garanti

Inlägg av garanti »

Okok :) tror du det kan vara felet/problemet för mig? Att jag behöver skruva på den?

Skriv svar