fråga om deans

twoface

fråga om deans

Inlägg av twoface »

Efter att ha läst runt här tycks de flesta få deans att framstå som guds gåva till airsoft men vad får jag egentligen ut av att löda om till deans i bössan? Förstår att de leder ström bättre men är det prestandahöjande på något sätt?

Kör 8,4V 1300mah batteri med Tamiya kontakt och har hittills aldrig fått batteritorsk i spel ens på 24 timmars och således inte haft behov av att kunna låna batteri etc.

Är det mer av betydande vikt om man spelar under längre perioder eller har lite mer full auto fetisch? Själv kör jag i princip enbart singel eller väldigt korta skurar för det mesta.

Tacksam för svar :-)

ADAM

Re: Sv: fråga om deans

Inlägg av ADAM »

Om du skulle byta till deans så kommer bössan kännas som om du bytt till 9.6v. Passa även på att plocka bort glassäkringen så vinner du lite till
Grundare av Vapenbutiken i Stockholm
Stödmedlem i PanzerFaust
[color=#00AA00]Paxz[/color] skrev:Sure thing boss

TwinkleDew

Re: fråga om deans

Inlägg av TwinkleDew »

Kontakterna har lägre restistans och du riskerar inte att smälta dom om du kör något starkare än 8,4 v.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

ADAM

Inlägg av ADAM »

Nu tror jag inte att singel och korta bursts med t.ex. 11.1v LiPo är någon fara ur smältsynpunkt :)
Grundare av Vapenbutiken i Stockholm
Stödmedlem i PanzerFaust
[color=#00AA00]Paxz[/color] skrev:Sure thing boss

twoface

Inlägg av twoface »

Är ju rätt nöjd med min rof ändå eftersom jag som sagt mest kör singel och bössan och jag mest trivs i cqb miljö men kände ändå att jag ville få lite mer klarhet i om det fanns andra fördelar som jag missat. Som jag förstår så ger det inte sån märkbar skillnad med spelstilen jag har men blir det skogsbössa med lite mer krav på batteri m.m. är deans att föredra? Tackar ödmjukast för svaren hittills :-)

ohman

Inlägg av ohman »

Deans är att föredra i samtliga sammanhang :)
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

fet_apa

Inlägg av fet_apa »

Skulle säga att det i ditt fall nästan är mer vinst att byta till Deans än om du skulle köra skog.

Då avstånden generellt är kortare i CQB så är det viktigare att så bra respons som möjligt (dvs från att du trycker på avtryckaren till att skottet skjuts iväg).

Singeleld bränner batteriet fortare än auto, motor måste ju starta från 0 vid varje skott, så du vill att så mycket kräm som möjligt når motorn och inte försvinner någonstans på vägen (tamaya-kontakten).
<insert 'cool' one-liner here>

twoface

Inlägg av twoface »

Okej så det blir alltså lite bättre respons på avtryckaren med deans?

Kan kapa min egen tråd här lite också och ställa en till fråga, fått det här med mosfet lite förklarat av ohman men hur svårt är det för en lekman att peta in i bössan? :-)

fan man är borta från sporten nått år och känner sig som en jävla dinosaurie när man kommer tillbaka :-P haha

ohman

Inlägg av ohman »

Det är lite olika beroende på mosfet, men för bästa resultat behöver du in i gearboxen och löda om lite, alternativt byta ut switch assemblyt helt mot ett som tillhör mosfeten. Sen ska du ha plats för själva kretsen med någonstans, men i ditt fall så är det inget problem då du har gott om plats i stocken.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Skriv svar