Mina fråga är: När man köper ett airsoftvapen stödjer man eller på något sätt finansierar den riktiga vapenindustrin?
Är det kanske vissa speciella märken som det gäller?
Airsoft och vapenindustrin
-
Airsoft och vapenindustrin
Mina affärsredovisningar
Airsoft är helt enkelt det fetaste FPS-spelet ever! Sen har det rätt bra grafik också.
Airsoft är helt enkelt det fetaste FPS-spelet ever! Sen har det rätt bra grafik också.
Re: Airsoft och vapenindustrin
Magpul gör ju rätt mycket vapenrelaterade prylar. Troligen så köper nog AS tillverkarna rättigheter för vissa vapen också, kanske inte alla och inte så stora summor men jag tror nog att allt airsoft relaterat i viss mån hamnar i vapenindustrins plånbok.
"Use something that you know the distance of, compare how many of them would make up the unknown distance and multiply. Do *not* use your dicks, an inch and a half into six-hundred yards: I can't count that high! "
Re: Airsoft och vapenindustrin
Alla större märken med riktiga trades osv innehar riktiga licenser/tillåtelse att använda namn på varumärken. Så köper du t.ex en Umarex MP5 är det klart att HK fått pengar från början (om än en struntsumma i sammanhanget).
Till exempel WE däremot har inte licenser för någonting därav avsaknaden av (realistiska) markings.
För ett par år sen verkade AS-tillverkare göra lite hur de ville men nu verkar det blivit mycket strängare vad gäller varumärkesintrång.
Till exempel WE däremot har inte licenser för någonting därav avsaknaden av (realistiska) markings.
För ett par år sen verkade AS-tillverkare göra lite hur de ville men nu verkar det blivit mycket strängare vad gäller varumärkesintrång.
Särskrivning dödar miljoner människor dagligen.