hölster till WE f226?

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Teacher

hölster till WE f226?

Inlägg av Teacher »

Aloha.
Jag investerade i en WE F226 (med rail) samt ett 5.11 Thumbdrive holster. Pistolen var för bred, eller nåt, så den passar inte. Värmde hölstret i ugnen lite för att forma om det och det blev bättre men lyckas inte få till så spärren klickar i som det ska. Känns väl inte helt optimalt att börja slipa sönder hela skiten för att det kanske kommer funka..

Läste Hammerheads recension på gamla forumet där han provat lite olika och bland annat Serpahölsren verkar inte heller passa.
Jag föredrar något med spärr eller låsning och tyghölster är absolut sista utvägen.

Min fundering är vad ni andra F226-ägare har för hölster där den passar bra?
JTF-S - Village Sniper
Serious Business

Erka

Re: hölster till WE f226?

Inlägg av Erka »

D-Gear sålde mig ett BH Serpa som de värmt och anpassat efter min F226.
Skulle föreslå att du hör av dig till dem och se vad de kan ordna. :)

Teacher

Inlägg av Teacher »

Hammerhead: Jatack du får gärna återkomma om du får till det på nåt sätt med dremeln. Jag tycker det är svårt att veta vart man i så fall ska karva ut då man inte ser in vart det direkt tar emot. Det funkade iaf bra att värma i ugnen något, och sen sätta dit pistolen med kartong emellan, och sen låta det kallna. Men någonstans tar det som sagt fortfarande emot där inne..

Erka: Låter bra, kanske får höra av mig dit sen om jag inte får till det här.
JTF-S - Village Sniper
Serious Business

Juveltjuven

Inlägg av Juveltjuven »

Jag klickade hem ett blade-tech benhölster från redwolfairsoft.com till min we f226.

Edit: Fått hem både hölster och pistol nu och det funkar hur bra som helst. Skön "thumbrelease", sitter stabilt och det känns väldigt välbyggt. Helt klart nåt att spana in om man letar hölster!
Varje dag blir en airsoftare ledsen för att någon är elak mot honom/henne. Sätt detta i din signatur om du tycker att blomkål ser ut som små träd.

Erka

Inlägg av Erka »

Du får gladeligen göra en guide eller posta bilder om du har tid och lust.
Vore till stor hjälp för de av oss som snart står inför samma problem. :)

Frykis

Inlägg av Frykis »

Ska du inte ha lampa på pistolen så funkar Fobus, man får modda dem, men det är vädligt lite.

jag har en WE 226 och ett RS fobus hölster, tog en lödkolv och "smälte" ett litet jack i hölstret. Nu funkar det perfekt, innan var det så man nästan drog hölstret av byxorna, är ett paddle hölster, innan den lossnade.
Visserligen är det ju ett retention hölster utan mekanisk låsmekanism.

Bild
Bild på det hela.
"Noob 4 life"
Once a Frykis. Always a Frykis!

Teacher

Inlägg av Teacher »

Länge sedan senaste inlägget i tråden, men det känns onödigt att skapa en ny med uppföljningsfrågor...

- Är det någon här på forumet som har fått en WE F226 att passa i ett RS safariland?
- Hur stora modifikationer krävs det? Är det värt det eller lika bra att köpa en ny pistol av annat märke?
- Är det TM och KJW som funkar i RS-hölster som Serpa och Safariland om man vill ha en P226?
JTF-S - Village Sniper
Serious Business

Erka

Inlägg av Erka »

Jag har en We F226 samt ett safariland.

Löste detta genom att trycka i pistolen i hölstret och låta det sitta i en vecka eller två.
Efter det blev passformen okej men tajt, sedan dess förvarade jag pistolen i hölstret vid förvaring och passformen är idag toppen.

Mitt tips är alltså: tryck ner pistolen i hölstret och låt den sitta ett tag.

Teacher

Inlägg av Teacher »

Då finns det hopp alltså. Låter ju utomordentligt bra.
JTF-S - Village Sniper
Serious Business

Drakis

Inlägg av Drakis »

Någon som fortfarande letar... då har jag kanske svaret för er:)

Skriv svar