-
Re: This is Scrapper 1 // 2013
Gör klippet tillängligt för mobiltelefoner!
Efter att ha kikat igenom videon är det ett par saker som slår mig direkt.
Främst, släck lampor och laserpek. Ni kan lika gärna skrika innan ni rundar ett hörn.
Jag blir också förbannat rädd av det som förefaller vara en libanonrensning vid 1:39.
Vid 2:17 sticker spelaren fram bössan och drar en okontrollerad autoskur, vilket känns lagom underhållande.
I övrigt är det lite väl mycket skjutande i huvudhöjd, autoskurar på korta avstånd och liknande för att jag ska känna mig helt happy, men det kan ju variera beroende på spelet och dess regler.
Sen finns det väl alltid mycket att säga om genomförandet av stridsscenarion, men jag tänker inte dryga mig mer just nu. Det är kul att ni försöker.
Främst, släck lampor och laserpek. Ni kan lika gärna skrika innan ni rundar ett hörn.
Jag blir också förbannat rädd av det som förefaller vara en libanonrensning vid 1:39.
Vid 2:17 sticker spelaren fram bössan och drar en okontrollerad autoskur, vilket känns lagom underhållande.
I övrigt är det lite väl mycket skjutande i huvudhöjd, autoskurar på korta avstånd och liknande för att jag ska känna mig helt happy, men det kan ju variera beroende på spelet och dess regler.
Sen finns det väl alltid mycket att säga om genomförandet av stridsscenarion, men jag tänker inte dryga mig mer just nu. Det är kul att ni försöker.
CO ST36
Arrangör Hearts And Minds
"SEALs letar refbilder på mig" -okänd
-
Libanonrensningen skedde under en träning där bara folk ur laget var inblandade. Vi brukar inte vela spela med regler som förhindrar detta. Ifall spelledaren har sagt att libanonrensning inte är tillåtet - fine. Men vi har ingenting emot libanonrensning.
Vi har även testat spela jävligt tacti-cool och smyga runt utan lampa och laser, men huset vi övade i gjorde inte våra kängor någon rättvisa. En persons rörelser hördes mer eller mindre tvärs över hela huset. Så lampan och lasern spelade mindre roll.
Ang 2:17: Detta var också under samma övning. Det var f.ö jag som hade på mig kameran just då dessutom. Och vi hade precis tagit oss upp för trappan när vi började bli beskjutna. Jag svarade genom att lägga en autoskur på en plastduk (notera) som hängde över dörröppningen. Dvs, alla kulor fångades upp, och gav helt enkelt bara iväg ett ordentligt smatter.
Hoppas att det klargjorde litegrann så att du slipper sitta och vara förbannad
-
@Genocide
Ska be Martin kika på det!
Vi har även testat spela jävligt tacti-cool och smyga runt utan lampa och laser, men huset vi övade i gjorde inte våra kängor någon rättvisa. En persons rörelser hördes mer eller mindre tvärs över hela huset. Så lampan och lasern spelade mindre roll.
Ang 2:17: Detta var också under samma övning. Det var f.ö jag som hade på mig kameran just då dessutom. Och vi hade precis tagit oss upp för trappan när vi började bli beskjutna. Jag svarade genom att lägga en autoskur på en plastduk (notera) som hängde över dörröppningen. Dvs, alla kulor fångades upp, och gav helt enkelt bara iväg ett ordentligt smatter.
Hoppas att det klargjorde litegrann så att du slipper sitta och vara förbannad

-
@Genocide
Ska be Martin kika på det!
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 647#p98647
Finns på Instagram under namnet: @whopper.gungnir
-
Saknas det inte glasögon @2.58?
-
Det gör det! Det saknas även kulor i magasinen.
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 647#p98647
Jag är inte förbannad, men jag blir skraj när man inte ser faran med libanonrensningar. Det verkar nästan som att ni uppmuntrar till spel som tillåter detta? Sen spelar det enligt mig ingen roll om det är nån man känner eller inte som står i andra änden, ett ansikte sönderpepprat av en autoskur sabbar tänder och ansikte på dem oavsett.
Det klargjorde iofs en del, men jag vet inte om jag blev lugnare av det...
Är det bara jag som har erfarenheten av att libanonrensningar är tabu på spel eller är det standard med sådant i Norrland?
Är det bara jag som har erfarenheten av att libanonrensningar är tabu på spel eller är det standard med sådant i Norrland?
CO ST36
Libanon är generellt sett förbjudet på alla spel.
Vet dock ett spel här uppe i norr som tillåter det. OM! alla är med på det.
Jag vet att det kvittar men så är det. Jag personligen avstår från de spel där det förekommer.
Men ska man vara petig är det jätte RS
Jag vet att det kvittar men så är det. Jag personligen avstår från de spel där det förekommer.

Ang libanonrensningar så fungerar det oftast bra på mindre spel med inbjudet folk som är medvetna om riskerna och är därav extra försiktiga. Oftast är detta också endast tillåtet för OPFOR för RS-feeling 
Men det finns ju inga garantier iom detta koncept.

Men det finns ju inga garantier iom detta koncept.
-
I see! Mjaa, jag spelar hellre med libanonrensingar. Känns inte lika verkligt om man ska börja diktera hur man får eller inte får bekämpa fienden. Om jag libanonrensar finns det mycket mindre chans att jag ska bli träffad. Så är det bara. Vill inte folk spela med libanonrensning så får dom göra som Genocide har gjort på något spel(?). Helt enkelt avstått från att spela den/dom matcherna.Boogieman skrev:Jag är inte förbannad, men jag blir skraj när man inte ser faran med libanonrensningar. Det verkar nästan som att ni uppmuntrar till spel som tillåter detta? Sen spelar det enligt mig ingen roll om det är nån man känner eller inte som står i andra änden, ett ansikte sönderpepprat av en autoskur sabbar tänder och ansikte på dem oavsett.
Är man rädd nog om sitt ansikte så skyddar man det där det krävs. T.ex vid spel som tillåter libanonrensningar. Det är även därför vi spelar med tandskydd inomhus. ALLTID.
Precis! Kan säga att det finns fler än bara att spel. Och det är som sagt som du säger. OM alla är med på det!Genocide skrev:Libanon är generellt sett förbjudet på alla spel.
Och yep. Fett RS

@Bay Cat
Precis! Och iom att det inte finns några garantier så får man bäst själv se till att skydda fejset.

Herregud, det är allt jag säger...
CO ST36