Tjena !
Ska ta och köpa mig en madbull prec pipa men har svårt att välja mellan 6.01 och 6.03. Dock så står det på hemsidan att endast erfarna spelare skall välja 6.01 och jag undrar varför? Det värsta som kan hända är väll att en kula fastnar i loppet eller kan något annat hända ? Underhåll av pipan sker väll endast med att dra pipan med en fuktad linnelapp ?
Prec pipa
Prec pipa
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=13789
Re: Prec pipa
Mer risk för pipstopp, det är det enda problemet som jag vet kan hända. Det förhindrar du lätt med att köpa kvalitéts kulor och rengöra pipan mellan varje speltillfälle(om du spelar mycket där du ligger ner/mycket barrträd osv där du skjuter igenom kan det vara värt att göra rent mellan spelen också. Ingen vill ju sitta där med 3 Fi inkommandes och få pipstop.
När jag gör rent brukar jag ta en liten tydbit utan fransar på så inget lossnar i pipa, spraya lite med silikonspray, nolla hop-upen och snurra stången samtidigt som du drar igenom pipan.
Lätt sak som man kan göra för extra precision är att använda gängtejp var 5'e cm på pipan så den sitter stumt i ytterpipan
för övrigt vilken längd ska du ha? har en 455mm 6.01 madbull ultimate tightbore liggandes då jag uppgraderade till prometheus 6.03 pipa
När jag gör rent brukar jag ta en liten tydbit utan fransar på så inget lossnar i pipa, spraya lite med silikonspray, nolla hop-upen och snurra stången samtidigt som du drar igenom pipan.
Lätt sak som man kan göra för extra precision är att använda gängtejp var 5'e cm på pipan så den sitter stumt i ytterpipan

för övrigt vilken längd ska du ha? har en 455mm 6.01 madbull ultimate tightbore liggandes då jag uppgraderade till prometheus 6.03 pipa

Risken föf pipstopp är ju ett minus. Sen så får du lite högre utgångshastighet, men sämre precision av 6.01an, så jag tycker 6.03 eller hellre ännu mer (kör med 6.23 själv tex)
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------
Alright, jag kör nog på 6.03 ^^
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=13789