Erfarenhet av SAT Variable Velocity Device efterfrågas.

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Teletubbie

Erfarenhet av SAT Variable Velocity Device efterfrågas.

Inlägg av Teletubbie »

God morgon kamrater.

Nu när den kommande högsäsongen drar sig närmare med stormsteg så är det dax att se över mina vapen igen. Jag fick då en ide om att försöka fixa så att jag skulle kunna ändra utgångshastigheten på mitt vapen utan att behöva ta ut och öppna mechboxen varje gång, och efter mycket letande och efterforskande om QD fjäderlösningar så snubblade jag över denna lilla grej:
SAT Variable Velocity Device
Jag tyckte i min enfald att det lät som en smidigare lösning på mitt bekymmer än att behöva modifiera vapenkroppen för att kunna få in en QD fjäder lösning, då den enligt deras egen utsago kan ställas in på allt från CQB trimm till ett vettigt ca 130m/s trim för skogsspel.
Dock så är jag osäker på hur "bra" denna lilla pryl är och eftersom min google-fu är värdelös, och jag bara hittar totalt intetsägande recensioner om den på nätet så ställer jag nu frågan till Airsoftsveriges samlade brain-trust och hoppas att någon kan upplysa mig om detta är ett bra inköp eller ej?

MVH
Teletubbie
S.T.A.G - Eum qui absistit pudeat
gammla nicket: Trygga Räkan

[KAS]Björn

Re: Erfarenhet av SAT Variable Velocity Device efterfrågas.

Inlägg av [KAS]Björn »

vad jag har läst mig till så är det för stora skillnader ibland gör den 100 ibland 105 ibland 110 och det tycker inte jag är så pålitligt!
Helvetes! Den där är ju stenhård!

Kristos

Inlägg av Kristos »

Jag har en VVD installerad i en av mina m4: or, funkar hur bra som helst. Diffar inte mer än 3-4m/s per läge.

Teletubbie

Inlägg av Teletubbie »

Tack för svaren som inkommit hittills.
Det verkar finnas ungefär lika många 1:a hands recentioner som säger att det är stor och liten variation i mellan och öppna läget.
Jag får nog köpa grisen i säcken och testa helt enkelt.
S.T.A.G - Eum qui absistit pudeat
gammla nicket: Trygga Räkan

Pitbull

Inlägg av Pitbull »

Hello
Jag använde också en vvd i min bössa.
Jag hade en 120 fjäder i min och det var tät. Den chronade helt stängd 127ms med 0.25 boll och helt öppen låg den på exakt 1 joul.
Detta var perfekt för utomhusspel och cqb eller på milsim där det krävdes cqb lösning på natten.
Min erfarenhet av den var att jag var verkligen nöjd, sen köpte jag ptw och nu är vvd:n bara liggande.
Tanken var att jag skulle ha den i min extra bössa men det har inte blivit någon extra bössa så vill du ha tag på en billigt hör av dig.

Skriv svar