Nystart - Nytt gevär

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Crusty

Nystart - Nytt gevär

Inlägg av Crusty »

Jag ska köpa ett nytt gevär, och har känt och klämt på några olika!
Har ingen lust att börja bygga om och modifiera direkt utan vill ha ett välfungerande optimalt system direkt ur lådan!
Är främst svag för M4, men även SCAR, M15, M16 (och alla miljarder varianter)
Budget ligger på 4-5000kr, men gärna så lågt pris som möjligt!

Vapnet ska inte bara vara "dyrt", utan jag vill ha så mycket jag kan för pengarna!
Byggd i metall, optimerat innehåll (fjäder, hop-up, gearbox, osv osv)
Den ska prestera grymt direkt ur lådan!
Köper helst från svenska butiker!

Budget ligger på 4-5000kr, men gärna så lågt pris som möjligt!

Vad skulle ni köpa för de pengarna?

ohman

Re: Nystart - Nytt gevär

Inlägg av ohman »

Tror inte du hittar några optimala system direkt ur boxen, möjligen en PTW? Fast då får du höja budgeten en aning ;)

Behöver nog lite mer info angående vad du är ute efter för att kunna hjälpa till.
* Vad för typ av M4 vill du ha, kort, lång, med eller utan ris, magpul-pryttlar osv?
* Ska du ha den för skogsspel eller cqb (dvs hur hårt vill du att den ska skjuta)?
* Räknar du in extra magasin, sikten och dylikt i den budgeten?
* Definiera vad du anser är "grym prestanda", hög rof, lång räckvidd, bra precision?

Personligen skulle jag nog köpa mig en SCAR-H eller en SCAR-H SSR från VFC om jag ska spendera 4-5k. Fast deras 416 är rätt trevlig med.

Edit: Kom just på en M4 med schysst prestanda out of the box (givetvis finns utrymme för förbättring, men det duger), SRCs gen III bössor är nice rakt av. Röda Stjärnan har dem inne om du vill köpa inom Svea Rikes gränser, finns även i M16 variant där.
Senast redigerad av 1 ohman, redigerad totalt 0 gånger.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

Kina-SCAR/M4/M16 eller vad du nu vill ha + valfri sidearm + extra magasin och annat krafs som man kan tänkas behöva :)
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Crusty

Inlägg av Crusty »

Den M4 från SRC har jag känt och klämp på, dock inget Röda Stjärnan rekommenderade! Jag gillar den dock!
Jag vill ha en mellan längd, det spelar inte jätte stor roll, hellre längre än kortare.
Den kommer användas både till CQB- och skogspel, så runt 100-120m/s i utgång tror jag är bra!
I den budgeten har jag enbart räknat in själva geväret + de tillbehör som medföljer!
Quad-ris är krav, då jag har planer på granatkastare, lampa, laser osv. Även ris på ovansida för bra montering av sikte!
Grym prestanda, ja, en blandning av det bästa, lagom räckvid, god precision...osv! Den ska vara användbar i samtliga situationer!

ohman skrev:Tror inte du hittar några optimala system direkt ur boxen, möjligen en PTW? Fast då får du höja budgeten en aning ;)

Behöver nog lite mer info angående vad du är ute efter för att kunna hjälpa till.
* Vad för typ av M4 vill du ha, kort, lång, med eller utan ris, magpul-pryttlar osv?
* Ska du ha den för skogsspel eller cqb (dvs hur hårt vill du att den ska skjuta)?
* Räknar du in extra magasin, sikten och dylikt i den budgeten?
* Definiera vad du anser är "grym prestanda", hög rof, lång räckvidd, bra precision?

Personligen skulle jag nog köpa mig en SCAR-H eller en SCAR-H SSR från VFC om jag ska spendera 4-5k. Fast deras 416 är rätt trevlig med.

Edit: Kom just på en M4 med schysst prestanda out of the box (givetvis finns utrymme för förbättring, men det duger), SRCs gen III bössor är nice rakt av. Röda Stjärnan har dem inne om du vill köpa inom Svea Rikes gränser, finns även i M16 variant där.

wilms

Inlägg av wilms »

Jag kan rekommenderar en HK417 eller om en lite mindre önskas med M4 mag så en HK416.
Själv spelar jag med en HK417 och är väldigt nöjd med den, det kan vara lite knepigt att få tag på mag till den men den skjuter bra direkt från lådan.

Jag gav 5000kr för min.
Who dares wins

ohman

Inlägg av ohman »

Jag har en SRC Gen III själv och jag kan rekommendera den om du vill ha bra prestanda out of the box. Pipan som sitter i håller bra kvalitet, RoF är hög för att inte använda high speed-drev eller motor (sitter en high torque i standard). I mitt exemplar följde det med en extra fjäder dessutom en 120 och en 100. Det jag bytt i min är hop up-gummi och spacer, samt lött på deans. I övrigt är den orginal internt och går bra.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Crusty

Inlägg av Crusty »

Okej, ska kolla upp HK417 och 416!

Jo, jag gillar också SRC M4, på pappret verkar den välbyggd och skapligt optimerad för pengarna!
Men eftersom de på Röda Stjärnan inte verkade vara övervägande positiva över den blev jag osäker!

Ger mig ex den SRC M4 tillräckligt, eller märker man stor skillnad i verkligheten om man lägger ut 4-5k istället för ca 3k?

Bloodneed

Inlägg av Bloodneed »

Tycker du ska lära dig lite om bössorna så ser du snabbt att det inte är helt lätt att hitta det du söker, älskar hela den här : jag kan inget, jag vill inte betala något, det ska vara top-shelf prylar - lös det åt mig..
CTR EP3 Championship White, nuff said

Crusty

Inlägg av Crusty »

"Tycker du ska lära dig lite om bössorna så ser du snabbt att det inte är helt lätt att hitta det du söker, älskar hela den här : jag kan inget, jag vill inte betala något, det ska vara top-shelf prylar - lös det åt mig.."

När har min tråd handlat om det?
Jag behöver ett nytt gevär, jag har en viss budget eftersom jag vet att de gevär som håller den kvalité och prestanda jag är ute efter finns inom den ramen.
Sen har jag ställt en fråga här vad andra skulle ha gjort i min sits med den budgeten och mitt behov!

Jag vet vad jag är ute efter, men alltid bra att få in andras tankar och åsikter!
Vad beträffar mina kunskaper så har det mycket lite att göra med den här tråden!

Tack för din hjälpsamma kommentar!

Trolliver94

Inlägg av Trolliver94 »

+1 på Crusty

Jag kan starkt rekommendera KWA Defender 4 R.I.S, äger själv den och det är en optimal bas oavsett om man vill bygga vidare eller ha kvar den original, fullmetall, bra rof, bra fps väldigt bra internals (kwa gör fina grejer ;) ) och mycket med rails!
Finns på garderoben för 3499:- ;)

Skriv svar