Val av pistol

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
kawabunga

Val av pistol

Inlägg av kawabunga »

Valet står mellan en en ASG M9 heavy weight eller en glock 17,18 eller 19.

Vet inte vad jag ska välja...vill ju ha en som känns stabil med bra Blow back och realistisk känsla.
Tittat runt lite på detta forum och lästa att många här gillar 1911:an vad är så specielt med den pistolen?

Jag är grymt sugen på att köpa en Ronin

http://gunfire.pl/product-eng-115219888 ... Glock.html

Inte nödvändigtvis från just det stället men just Roni:n verkar ju bara fungera till en Glock eller har jag fel??
Team S.I.K.Y
A-TACS FG
CAA 14,5 inch M4 Rifle
WE L85A2 GGBR
Glock 18

Bloodneed

Re: Val av pistol

Inlägg av Bloodneed »

karbin-konvertering finns i olika utföranden, finns även till 1911

valet av pistol kan du göra på olika grunder, jag har valt efter det jag modulerar, de pistoler de använder är således okej för mig att köra med -i nuläget därav Glock, har alltid gillat den minimalistiska desginen vilket gör att jag troligtvis hade valt glocken i vilket fall . Är det inte viktigt för dig att ha en specifik modell av glock så skulle jag ta den som sitter bäst i näven. 1911 är en annan älskvärd plattform, den går att få i allehanda konfigurationer allt från plain till modell rymdskepp, 1911 som har dragit runt i över hundra år sitter väl i näven och har den där klassiska looken som faller de flesta i smak, tycker att om du har möjlighet att du bör ta dig till någon återförsäljare och klämma och känna :)

Och ja, det karbinkittet du länkar är kompatibelt med Glock
CTR EP3 Championship White, nuff said

kawabunga

Re: Val av pistol

Inlägg av kawabunga »

Tack för ditt svar Bloodneed!

Svårt val detta, glocken passar ju till karbinkittet men en glock är ju plastigare och ska tydligen låter mindre än tex en ASG M9 Heavy Weigt!

Gissar ju att en ASG inte passar till karbinkittet....

Det blir till att ta sig en rejäl funderare...
Team S.I.K.Y
A-TACS FG
CAA 14,5 inch M4 Rifle
WE L85A2 GGBR
Glock 18

Skriv svar