M134 (Mini-Gun)

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Jockelino

M134 (Mini-Gun)

Inlägg av Jockelino »

Varför inte alla andra modeller finns ju så..
http://www.youtube.com/watch?v=5feoL8lg ... r_embedded
editerad då länken innan var trasig bytte till en annan.
Varför inte en mini-gun

bara 15 Kg att kånka omkring på ca :D

Nån som känner sig sugen ;)
Senast redigerad av 2 Jockelino, redigerad totalt 0 gång.

Glader

Re: Varför inte

Inlägg av Glader »

Varför inte välja en bättre titel och länka till nånting annat än en sida som refererar till en amazon-sida som 404'ar och inte innehåller någon information om den alls? ;)

Har funnits ett par tillverkare av M134 Vulcan aka minigun ganska länge, som Pipers Precision Products (PPP) om dom fortfarande finns kvar, Echo1, Creation, Classic Army.... Vad försöker du tillföra?
"Kan ni inte bara vänta med att bli ovänner tills ni har lite fakta att bråka om?" --Twist
Mina affärsredovisningar

Jockelino

Inlägg av Jockelino »

Ber om ursäkt men jag har inget problem med den sidan..
sen ang titeln vem är du som bestämmer hur jag sätter titeln på trådar?

Mycket dåligt uppförande det kunde ha tagits via Pm om det störde så.
men jag kan hitta en bättre länk det ska givetvis åtgärdas..

ps jag sökte på mini gun men hitta inga trådar, det är vad jag försker tillföra..

varför sabbar du min tråd och beter dig grinig med ett nick som glader ganska motsägelsefullt..

Glader

Inlägg av Glader »

Sidan i sig funkade finfint, men det verkade vara en kort blog-post eller dyl. vars huvudinnehåll var en länk till en sida på amazon som var död; och titeln på tråden är mer click-bait än informativ/hjälpsam.
Ber om ursäkt om min post tolkades som grinig, var inte min åsikt. Siktade på frågvis och använde mig även av en smiley för att försöka desarmera kritiken lite. :)
För att försöka bidra till din tråd så kan jag väl säga att det vore tufft med en M134 men då ska den banne mig sitta på ett stort fordon också. :mrgreen:
"Kan ni inte bara vänta med att bli ovänner tills ni har lite fakta att bråka om?" --Twist
Mina affärsredovisningar

Paxz

Inlägg av Paxz »

Nu tar vi det lilla lugna Jocke. Glader må inte bestämma över hur du sätter titlar på dina trådar, men forumets regler borde göra det.

Citerat från reglerna:
Välj ett ämne som tydligt visar vad tråden du skapar handlar om.
Allt han gjorde var att upplysa dig lite, även om det kanske inte upplevdes som den trevligaste tonen. Vill du att jag ska fixa topic åt dig eller klarar du det själv?

Sen så finns det dessvärre ingen vettig info om M134'an längre. Det fanns en del på det gamla forumet men eftersom det mesta som fanns där inte överfördes hit så blir det lite svårt att hitta något. Att det sen är en fruktansvärt ovanlig bössa (no shit när den kostar 48-60.000kr) gör det inte mycket lättare då det enbart finns en handfull med människor som äger en sån i landet.

Annars så är det nog en tre, om inte fyra år sen som de började säljas i Sverige. Frysen.nu har haft dem till försäljning tidigare men jag kan inte hitta den på hemsidan längre.

Jag har bara sett en in-game, och då var det (tror jag) en snubbe från Göteborg som lirade med dräpers som var utrustad med ett sånt monster. Vore kul att se fler, men eftersom de har så fruktansvärt högt pris så kan jag förstå att de inte växer på träd.

Så ett svar på varför inte är väl enkelt, de är dyra och svåra att få tag på och lär inte vara så värst smidiga att spela med. :)

Om man kollar på denna videon från 01.20 och framåt så får man ser när töntarna på Redwolf smular sönder en vattenmelon med en. http://www.youtube.com/watch?v=6IFswvt5pM4
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

Jakobsson

Inlägg av Jakobsson »

Lätt beg kan du hitta en för runt 6000..

Vi hade en i laget på bilen för några år sedan.
Skit ball, men alldeles för mycket problem och värdelös verkningskraft.

För att ställa hopupen så måste du demontera samtliga pipor, justera och sedan be en bön att det vart rätt och montera allt igen.
Vart det inte bra? Gör om gör rätt...En chansning tar ca 2h.

Reservdelar ska vi inte prata om, existerar inte.

"Köttkvarnen" som matar kulorna gör ett ypperligt jobb, problemet är bara att misslyckas matningen av 1 kula så
får du flisor av kulor i hela mekanismen och ca 4h jobb framför dig att demontera allting.

Men på en hylla i vardagsrummet? Lätt!
Återförsäljare för HPA system, Wolverine SMG.
Lasse Kongo Airsoft

Jockelino

Inlägg av Jockelino »

Okej jag kanske tog i lite när jag svarade, sant kunde valt en bättre titel, däremot tycker jag att det kunde framförst mycke bättre, kändes mest som glader kom in och ansåg tråden var helt onödig, jag som inte hittade några trådar ang just detta vapen anser inte detta och anser han gör ett stort felsteg jag överreagera och tar ton..

med det åt sidan ska jag hitta en lämpligare titel om inte den duger får mods gärna assistera..

Sedan om vi kunde fokusera på detta vapen och om de egentligen finns någon som känner sig manad kånka omkring på det en dag så skulle jag vara intresserad mer av detta tack

Djihani

Re: M134 (Mini-Gun)

Inlägg av Djihani »

Äh det är ASS, man får bara lära sig att inte skriva nåt hära. Finns alltid någon som lackar ur på att man inte passar in i den inarbetade mallen.

Det var nåt lag som hade en sån på bilen på mob inf i höstas. Finns ju knappast manligare vapen.
Knowledge is power, hide it well.
Min presentationstråd: viewtopic.php?f=165&t=9285

Finnen

Inlägg av Finnen »

Med tanken på din attityd misstänker jag att du inte känner till ordet "ironi"?

Testade själv besten på B7 då en fellow finne hade med sig en, underbar pjäs som verkligen fick en att känna sig som Jesse Ventura.
Problemet med den var, vad jag själv tyckte och utöver det som Jakobsson tidigare beskrev, att magasinet enbart höll 3500 skott.
Fanns knappt några extra att få tag på och vad ägaren sa så fanns det ingen som lyckats tillverka en backpack eller liknande lösning som fungerade effektivt (dvs. matade utan problem).

Vill man verkligen bära en i strid så får man vara beredd på att ladda ofta då burstande knappast fungerade då enbart att få upp rotationen tog
drygt 1-2 sekunder.
Effektivast är den utan tvekan när man kan få iväg ett komplett moln av plats i fiendens riktning, kompensera för den extra vikten i förmån för eldkraft vilket tyvärr blir aningen problematiskt pga. magasinkapaciteten.
Får du tag på mer än ett extra mag till den så kan den bli avsevärt mer användbar än vad många ger den kreds för.
9/10 peaple doesn't know that Marines can fuck your life up better than you.

Jockelino

Inlägg av Jockelino »

haha inte skriva på ett forum njaa skriver med taggarna utåt ist och som gammal forumist så har jag både blivit inlärd hur man är sarkastisk,ironisk mm tåla en del..

Trodde vi diskuterade fakta och fction här inte rullade runt i ironihörnan men men då ska de bli andra bullar minsann ;)

Skriv svar