Tjaba, jag har en fråga: Om det är någon som vet hur man enklast tvättar Crye MC kläder, för att minnimera färgsläpp osv på eftersom de står i byxorna " warm wash" så jag undrar om de enbard ska tvättas i 30 grader eller om man kan köra dem i 40 grader, Vill som sagt undvika att de krymper och slitts, kommer gärna med förslag och tips
Mvh
Tvätt råd för Crye MC
-
Re: Tvätt råd för Crye MC
Jag har tvättat min Gen3 i 40 och 50, inga problem alls.
Re: Tvätt råd för Crye MC
Stoppa dem i ett örngott eller sådan tvättpåse man kör bh/andra ömtåliga kläder i.
(Tvättpåsen KANSKE inte håller för tyngre uniformspersedlar, så örngott funkar lite bättre.)
Örngottet är för att skydda tyget mot att riva/slita mot insidan på tvättmaskinen.
Tvätta på 30 grader med ytterst liten dos tvättmedel.
(Tips: Kör oparfymerat, sist jag spelade i motvind kände jag lukten av ariel color på 300m avstånd.. just sayin..)
Har jobbat på ett tvätteri/kemtvätt när jag var yngre, tvättade en del uniformer ibland åt hv-folk och FBU/HVU.
Posten baseras på så vi gjorde för typ 13 år sen, hehe.
(Tvättpåsen KANSKE inte håller för tyngre uniformspersedlar, så örngott funkar lite bättre.)
Örngottet är för att skydda tyget mot att riva/slita mot insidan på tvättmaskinen.
Tvätta på 30 grader med ytterst liten dos tvättmedel.
(Tips: Kör oparfymerat, sist jag spelade i motvind kände jag lukten av ariel color på 300m avstånd.. just sayin..)
Har jobbat på ett tvätteri/kemtvätt när jag var yngre, tvättade en del uniformer ibland åt hv-folk och FBU/HVU.
Posten baseras på så vi gjorde för typ 13 år sen, hehe.