11,1 v lipo laddare börjar pipa?!
-
11,1 v lipo laddare börjar pipa?!
Min lipo laddare till mina 11,1 V börjar pipa när jag köra i batteriena och de ena va i stort sätt full laddat och de andra va halvfullt några ideér på vad det kan vara?`:O
I'm Hammer, Sledge Hammer. Hammer down and bring the PAIN!!
There are something on your face! *SMACK* IT WAS PAIN!!!!
Re: 11,1 v lipo laddare börjar pipa?!
vet inte riktigt vad som gör detta fenomen, men har också olika laddare som piper eller gör ljud ifrån när dom är i stoppade i väggen.
Kommer från trafon som sitter i och varför vet jag som sagt inte, dom laddar som dom ska dock.
Varför din inte laddar alla celler fullt kanske beroro på att bat inte är helt hundra? Är det slitet eller blivit urladdat väldigt hårt?
Kommer från trafon som sitter i och varför vet jag som sagt inte, dom laddar som dom ska dock.
Varför din inte laddar alla celler fullt kanske beroro på att bat inte är helt hundra? Är det slitet eller blivit urladdat väldigt hårt?
In-Hoc-Signo-Vinces
Who Am I
Who Am I
-
nope egentligen är de inte jätte använda, de har inte blivit så urladdade så bössan låter trött
Min 11.1 laddare piper också så fort jag pluggar i batteriet.
Allt funkar som det ska dock:p
Allt funkar som det ska dock:p
Vore en fördel om du kunde berätta vad det är för laddare du har.
Och sen hur pass högt pipande ljud det är du hör.

Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.
-
http://www.garderoben.se/batteriladdare ... c-240.aspx
http://www.garderoben.se/battery-111v-1 ... c-240.aspx
den piper inte jätte högt men man hör den xD
http://www.garderoben.se/battery-111v-1 ... c-240.aspx
den piper inte jätte högt men man hör den xD
Aj aj aj, en laddare utan balansering är "aldrig" bra. Du behöver inte ha kört slut på batteriet så pass långt att det "inte börjat bli trött" för att celler ska bli obalanserade, det krävs betydligt mindre än så.
Många laddare avger ett svagt, pipande ljud när de laddar. Har du inte haft detta fenomenet tidigare så gissar jag på att det är något annat som spökar. Personligen hade jag inte vågat fortsätta ladda batteriet, onödigt att riskera något imo.
Många laddare avger ett svagt, pipande ljud när de laddar. Har du inte haft detta fenomenet tidigare så gissar jag på att det är något annat som spökar. Personligen hade jag inte vågat fortsätta ladda batteriet, onödigt att riskera något imo.
Har exakt som samma både laddare och batt
12 februari 2013, 13:44:
Hmmmm vart tog mitt andra inlägg vägen???
Jag har dock en sån fin batteri testare så jag har koll på celler och totala spänningen på batterierna.
Paxz: har du något tips på bra laddare i rockärmen, som har balansering? Dessa ska ju vara så kallade intelligens laddare!?
12 februari 2013, 13:44:
Hmmmm vart tog mitt andra inlägg vägen???
Jag har dock en sån fin batteri testare så jag har koll på celler och totala spänningen på batterierna.
Paxz: har du något tips på bra laddare i rockärmen, som har balansering? Dessa ska ju vara så kallade intelligens laddare!?
In-Hoc-Signo-Vinces
Who Am I
Who Am I
Ditt andra inlägg? Menar du det första som postades efter TS? Det ser iaf jag kvar där uppe.
Jag kör själv med två IMAX B6, men en sån kan tyckas vara lite dyr enligt vissa då den kostar runt 400-600kr ny från butik här i Sverige. Jag brukar dock alltid rekommendera dessa till folk som letar efter en ordentlig LiPo laddare. Förutom att ladda bara LiPo så tar den även vanliga NiMh och NiCd och har dessutom en massa extra program, kontakter och funktioner.
Vet att de brukar dyka upp på Tradera ganska billigt så jag råder dig att titta där. Annars så lär det finnas ett antal åf. här i Sverige som säljer dem (om du orkar leta lite med hjälp av google).
Annars vet jag att E-sky gör billiga och bra laddare som ibland inte kostar mycket mer än 50spänn.

Jag kör själv med två IMAX B6, men en sån kan tyckas vara lite dyr enligt vissa då den kostar runt 400-600kr ny från butik här i Sverige. Jag brukar dock alltid rekommendera dessa till folk som letar efter en ordentlig LiPo laddare. Förutom att ladda bara LiPo så tar den även vanliga NiMh och NiCd och har dessutom en massa extra program, kontakter och funktioner.
Vet att de brukar dyka upp på Tradera ganska billigt så jag råder dig att titta där. Annars så lär det finnas ett antal åf. här i Sverige som säljer dem (om du orkar leta lite med hjälp av google).
Annars vet jag att E-sky gör billiga och bra laddare som ibland inte kostar mycket mer än 50spänn.
Nä ser alla mina inlägg men inte det jag skrev innan dig där, men skrev nog massa strunt så datorn tycke väl att den ville vara seg & jag för snabb med någon annan knapp så gör inget 

In-Hoc-Signo-Vinces
Who Am I
Who Am I