Jag har lyckats få en "S-stock" över från min M870 som jag tänkte göra något kul med.
Har en billig kina Benelli M4 men som är bra i drift och skjuter 3 skott åt gången till skilnad från G&Ps hagel som bara skjuter ett.
Den tänkte jag att jag skulle göra något kul med och få på S-stocken.
Jag tänkte redan från början att det förmodligen kommer gå lätt på eller rätt åt helvete.
Resultatet är i nuläget en kompromiss.
Så här såg bössan ut från början. (Just denna bilden är inte min men för att beskriva hur originalkolven ser ut.)

Att plocka av kolven är rätt krångligt och specialverktyg fick tillverkas eftersom det inte finns insexnycklar som når så långt in genom kolvröret där skruven sitter monterad.
Men när kolven väl var av så fanns det massa skit i vägen för att S-stocken skulle passa jämt emot då den är avsedd för G&Ps M870 hagel.
Detta fick sågas av ihop om att gängningen i metall skulle vara kvar separat.

Gängningen satt inte alls kvar separat utan efter att man sågat av det så var det ett tomt hål rakt in till alla internals.
Så nu håller jag på att tillverka en platta i metall på ett par mm tjockt stål format efter huset som man täpper för hålet in med och skruvar fast i sidorna då "väggarna" i huset är så pass tjock och stabila.
Efter det gängas plattan för skruven som håller fast kolven samt lackas mattsvart.
Så här ser det ut i nuläget även om det inte är fastmonterat än.

Plattan håller som sagt på att tillverkas och återkommer med mer detaljerade bilder inom kort!