Sida 9 av 29
Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix
Postat: tor feb 21, 2013 10:07 pm
av BadBadger
Den går att få av.
Den sitter med CCWgänga.
Däremot kan den sitta så in i h*****e.
Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix
Postat: mån feb 25, 2013 11:39 am
av Harris
Hej,
Är det någon som löst det snyggt/bra eller har bra tips hur man kan fästa en standardrail på uppern utav geväret för att montera sikte? Finns det färdiga anordningar att köpa eller är det modning som gäller?

Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix
Postat: mån feb 25, 2013 11:50 am
av Nielsen
Finns ju färdiga lösningar att köpa, bara att söka på "A&K m249 railed top cover"
Här har du en
http://www.gunnerairsoft.com/online/ind ... uct_id=487
Passar på att fråga igen, då det inte kom fram något vettigt svar. Är det V2 eller V3 cylinderhuvud som passar i A&K gearboxen?
Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix
Postat: mån feb 25, 2013 12:13 pm
av fester
De flesta eftermarknadsdelar för V.2 passar rakt av i M249an från A&K.
Finns ju alltid tolleransproblem någonstans

Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix
Postat: ons feb 27, 2013 10:17 pm
av Trubb
Sitter och kliar mitt huvud förgäves, har en A&K mk46 som vägrar skjuta (mata?) när hopupen sitter i rätt läge, däremot
skjuter den finfint när hophuset sitter
Såhär (
extrabild)
Nozzle är bytt till en M4-nozzle, vars enda skillnad mot originalnozzle är färgen och gummit är bytt till madbulls blåa, inget har gjorts med den totalt värdelösa nubben än.
Dvs. hophuset sitter med matningshålet kl. 12 istället för ~kl. 8 som det ska.
Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix
Postat: ons feb 27, 2013 10:47 pm
av kungaron
Bara för att klargöra, så nozzlarna är lika långa eller är den du bytt till längre?
Har för mig att jag läst förut att man ev får slipa lite på nozzlen när man byter från orginal till annan för att få bort matningsproblemet.
Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix
Postat: ons feb 27, 2013 10:56 pm
av Trubb
Dom är såvitt jag kan se exakt lika långa, inte mätt med skjutmått men är det skillnad mellan dem så är den mindre än 1mm.
Misstänker att problemet har att göra med hur hophuset sitter mot gearboxen. Sitter Sector delayer-clip i också, vilket inte borde göra matningen sämre iaf.
Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix
Postat: tor feb 28, 2013 9:27 am
av Kocken149
Sitter gearbox som den ska? Så inte nån kabel ligger imellan och trycker samt att inte boxen sitter för långt bak.
Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix
Postat: tor feb 28, 2013 9:35 am
av kungaron
Frågar man inte så lär man sig inte , men varför behövs inte aktiv broms på en mosfet till ett understödsvapen?
Såg en som skrivit ett väldigt kort svar på första sidan men vill få ett lite mer utförligt svar
Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix
Postat: tor feb 28, 2013 9:57 am
av Kocken149
För att den har endast auto och ingen cut off lever som känner av cyklerna så broms blir onödigt slitage på motorn.