Tips på bra LiPo-laddare?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Genocide

Re: Tips på bra LiPo-laddare?

Inlägg av Genocide »

Hett tips är att gå över till lipo.
Du får in mycket mer mah på samma yta som ett nimh. Plus att lipo klarar kylan utmärkt.
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Paxz

Inlägg av Paxz »

Ett LiPo varar typ dubbelt så länge som ett vanligt NiMH. ~2000mAh låter lagom om du vill ha ett batteri i small-type storlek. Ska du dock ha stick-type batterier så brukar de sällan ligga på högre än 1200-1800mAh. Men de oftast även billigare så man bara kan köpa ett extra om man är osäker.

Jag vill minnas att man brukar säga att ett LiPo klarar 2-4 skott per mAh beroende på vad man har för prylar i sin bössa. Med ett standard NiMh batteri så ska man vara glad om man får ut 1200 skott ur ett 1200mAh batteri.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

ohman

Inlägg av ohman »

BRRayTek skrev:vilket mAh är bra och hålla sig vid är 2000 väldigt mycke eller lagom?
Du kan aldrig få för mycket mAh, räkna på 2 skott per mAh för LiPo (så blir du inte besviken ;) ). Så det du gör är mäter/uppskattar hur stort batteri du får plats med, och sen köper batteri med högsta möjliga mAh-tal som får plats. C-värde på 25-50 eller mer är också bra att sikta på.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

BRRayTek

Inlägg av BRRayTek »

okej är de här något att satsa på om man vill ha allt i ett färdigt, hitta de i Sverige: http://www.vapenbutiken.com/?p=4&id=11411
Med inbyggd aggregat. Men dock läste jag lite om IMAX det finns tydligen "fake" också som är väldigt lika utanpå men inte inuti. o detta känns väl lite så, plus den kostar 700 spänn typ för AC agget är inbyggt antar jag. Eller vad tror ni?

ohman

Inlägg av ohman »

Hobbyking säljer både "fejk" och genuine. Det står tydligt om det är Genuine. Du kan absolut köpa laddare från vapenbutiken om du vill det, och i det fallet behöver du inte leta efter nätaggregat separat.

Detta är kopian på hobbyking: http://hobbyking.com/hobbyking/store/__ ... ouse_.html

Den jag länkade innan är "Genuine"
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

BRRayTek

Inlägg av BRRayTek »

jo ja tänkte just de e ju lite lat av mig :P plus att vapen butiken har de batterier ja titta på hos hobbyking... precis samma fast en aning högre pris totalt om ja köper från vapen butiken men kan också få de på 1-2 dagar, inte för de har betydelse nu när vi inte kör vintrar....

Paxz

Inlägg av Paxz »

Kan alltid vara skönt att ha konsumentköplagen på sin sida också om det nu skulle vara något fel på laddaren eller batterierna. Kör du på Vapenbutiken om du tycker att det är bäst. Vill du komma billigare undan och du inte har så bråttom så kör på hobbyking istället.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

BRRayTek

Inlägg av BRRayTek »

ja kom på en sak till. lipovarnare? är de något bra o ha? och hur använder man den, kopplar den? kan man ha den, eller ska man ha den under tiden man använder batteriet? de fanns på vapenbutiken i olika varianter.

ADAM

Inlägg av ADAM »

BRRayTek skrev:okej är de här något att satsa på om man vill ha allt i ett färdigt, hitta de i Sverige: http://www.vapenbutiken.com/?p=4&id=11411
Med inbyggd aggregat. Men dock läste jag lite om IMAX det finns tydligen "fake" också som är väldigt lika utanpå men inte inuti. o detta känns väl lite så, plus den kostar 700 spänn typ för AC agget är inbyggt antar jag. Eller vad tror ni?
Den jag säljer är HobbyKings Genuine. Kostar lite mer men har fungerat stabilare när man ökar flödet (kör regelbundet på 5A ut)
Grundare av Vapenbutiken i Stockholm
Stödmedlem i PanzerFaust
[color=#00AA00]Paxz[/color] skrev:Sure thing boss

BRRayTek

Inlägg av BRRayTek »

YEEY!!! va bra Adam ja skicka just mail till dig men då kanske de går lika bra o ta de här nu, till B6an vad får man för kablar till? tänkte om jag måste köpa adapters?

Skriv svar