Hur mycket i kraft är det co2 magasinen tappar ? Jag har läst att det går från 600 ms till 500 ms (ungefär). Om det är så, är den fortfarande användbar som prickskyttevapen ?
Jag tror dom värdena du kollade på är FPS och inte m/s för 600m/s kan jag lova att den inte gör

.
Har inte chronat min än men jag skulle säga att den iaf tappar hälften av räckvidden efter 15-18 skott med co2 magasinen, alla skott går ungefär lika långt tills du avfyrat ca 15-18 stycken då märks skillanden avsevärt direkt, räkvidden blir inte mindre och mindre förän du når den punkten, men efter dom där 15-18 skotten tappar den mer och mer räckvidd för varje skott efter det, kanske går att skjuta 15-20 skott till efter det men dom sista 5 skotten brukar inte komma längre än 10m.
Men det är ju som sakt bara 8g co2 patroner i den och dom äts upp ganska fort, tror green gas maggen är mycket bättre, dom kan man iaf fylla på direkt när dom börjar tappa effekten.
Ja det är tråkigt med siktet, skulle själv gärna vela ha det siktet på men vågar inte riktigt borra hål i bössan när den är ny

.
Finns en tråd här på ASS i ww2 delen där jag frågade om sikten, finns ju ZF4/ZF41 med 1,5x zoom man kan montera utan att modda, googla och kolla på Ebay så ser du hur det ser ut och vad det kostar.
Köpte min på airsoftbutiken, men den finns inte kvar där nu.
Lägger in en egen fråga:
Hur vanliga var svarta läderkängorna på soldater i fält? Vet att low bootsen med gaiters var vanligast, men man ser ju lite bilder här och var där soldater även har höga läderkängor i fält.
Var det bara speciella förband eller officerare som hade dessa?
Försökt googla lite på det men får inte fram något speciellt om läderstövlarna.