Söker en skruv till hop-up hus.

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Conny81

Re: Söker en skruv till hop-up hus.

Inlägg av Conny81 »

du har fel uppfattning tyvärr cleaner :( känns bara som det finsn ej mer att hämta i denna tråden :)

det har inget med min attityd och göra , jag tycker själv vissa kan ha lite snäsig attityd , dom som varit vänliga är jag vänlig tillbaka mot har dessutom god telefonkontakt med en härifrån , han tycker oxå folk uppfattar mig lite fel.. kategorin här är nybörjare " inga frågor är för dumma" står det tydligt , ändå så blir man lite hånad känns det som vilket kan resultera i att jag kanske gett fel " attityd" det är inte så jag är som person . Är en väldigt vänligt och ödmjuk människa irl , sen att jag skriver hafsigt i mellan åt kan göra att det blir fel här tyvärr och det kan jag står för och oxå be om ursäkt för , det har aldrig varit min mening att vara otrevlig eller idiotisk :) bara så du vet

anledningen tråden kan låsas är pga finns ej mycket mer att få hjälp med just nu , så bränt broar kan jag ej påstå är gjort , har försökt förklarat så gott jag kan .

Info osv tro mig spenderar MÅNGA timmar om dagen att läsa och lära mig men föredrar att prata med personer direkt som kan saker istället för youtube tex :P

så åter igen om någon känner sig illa berörd så förlåt helt enkelt förlåt.. är bara mest frustrerad att så fort jag får rätt på en sak så kommer nästa problem haha :P

jag har dessutom fått en bössa av en bekant komemr ej röra något på den för den ska mest vara på väggen :P kanske den spelas med någon gång allt e orginal i den .. det är en tokyo marui vsr 10-g-speck ... har nån år på nacken men fungerar och bytt gummi på nyligen :)

hoppas du kan ta min ursäkt och andra oxå om nån kännt sig träffad.. all hjälp har faktiskt varit väldigt uppskattad.. den hjälp som varit givande och inte hånande så att säga :)

Conny81

Inlägg av Conny81 »

Heej :)

tack för tipsen :)

fått tag i rätt skruvar vet du vad MIN BÖSSA FUNKAR...

Drog i en 180 fjäder från airsoftpro i just airsoftpro pistongen , sen springguiden är av metall och cylindern är metall.. testar ett annat nozzelhuvud som är konat innuti medans det som satt på är platt... har även tagit lite silikontejp runt pistongen där oringen ska sitta sen drog jag på o-ringen , så pistongen precis går att trycka ner i cylindern.

Har även tätat hopgummi och pipan med silikontejp enligt : http://www.waf.se/forum/viewtopic.php?f=131&t=3564 och skickade en bild till en som e mycket kunnig , han skrev jag gjort rätt och det så mycket snyggt ut :)

med 180 fjädern såg d ut som kulan drog iväg bättre ( 0,40 madbull kulor) smällde lite föst men efter 4 skott så fick jag ett ganska dovt ljud ( ville ha ännu tystare men är nöjd än så länge) , enda dryga e den e ju lite tyngre att dra upp givetvis ..

Triggern bytte jag ut slitage delar som den lilla fjädrande sprinten ( har en cnc trigger) bytte den mest för att vara på den säkra sidan ,kan säga att pilla med triggern har varit den enklaste delen och fixa..:)

Fick tag i den skruven till magcatchen från en dator den får duga än så länge , och skruv till triggern att spänna i blocket tog jag en lite längre och satte en fjädrande ring på ( då den förra bara snurra runt i gängorna) nu hoppas jag bara det håller nån veckor :P

Satte i ett rött madbullgumi ( att testa med just nu) och en fishbone spacer , ska tilläggas pipan är en deepfire 6.0.4 får köra detta så längre ..men vilket lättnad för det mentala att se det fungerade.. har dock ett litet litet problem kvar det är att i mellan åt går det ej att för fram mantlen helt man får vicka lite på den där fram så går den in...

har bytt ut mycket och nu finns det ej mycket mer jag kan byta ut.. el vänta jo ljuddämparen får ordnas en lite mer passande denna e mer till en m4 i looken :)

Nu e frågan hur jag får bössan ännu tystare så d knappt hörs.. d som hörs är fjädern typ men ändå mindre ljud nu än det var med dom trimdelarna ja testa igår jag fick tag i , dom skippar jag och kör bara airsoftpro delarna..
har jag tur börjar d roliga nu att camo modda bössan sen äntligen ut och spela ( var 1 år sen jag lira senast)

mvh Conny

Conny81

Inlägg av Conny81 »

Tackar för tipset :)

har fått den ganska tyst nu testat 3 olika fjädrar 160-170-180 ( har en 190 oxå men det orkar jag ej dra med min dåliga axel tyvärr)

Testade 180 fjädern den va ganska tyst med den , men blev inte helt nöjd så jag tänkte till lite ;)

Drog i 170 fjädern och ladde lite mer silikontejp rint pistingen där oringen ska sitta så den nu knappt går o få ner men det går ner alltså.. tog den andra nozzlen ( dom som inte är konad den är platt med ett spår innuti för en oring men saknar den o-ringen men den låser sig över pistonghuvudets gummi tätt..) la i lite gängtejp i den nozzlen i fickan som fanns där ... moddat om en ljuddämpare med isolering för ljud ( som jag hade i min studio) plus fyllde ytterhöljet med lite oxå , nu är den ganska tyst och det känns som ett härligt dovt ljud med lite rekyl...

tätat hopgummit oxå :) så nu kan det knappt smita ut luft :) ska testa detta ett tag nu och se... annars e alternativet och hitta en 160 fjäder... vill ha lite fart men mest precision dock , blir oxå en tightare pipa framöver.. :)

6 november 2014, 04:08:

tänkte bara höra om nån vet hur man får mantlen till att gå mjukare fram efter man spänt den .. har testat silikonspray men dhjälpte ej , eller att den är seg kan det bero på jag tätat pistongen ordentligt ( knappt så den går ut ur cylindern) och att det är en stark fjäder....? att den e tung och mantla är en sak men vill gärna den ska mata fram lättare..

Ha en underbar natt och en trevlig dag..:)

Skriv svar