Lite nybörjarfrågor

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Malus

Re: Lite nybörjarfrågor

Inlägg av Malus »

Hänger på hur mycket du tänkt skjuta, själv räcker det med 1 men har alltid med 1 extra ifall att nåt skulle skita sig som glapp.
War. War never changes

marcus502

Inlägg av marcus502 »

Brukar det finnas seriöst folk på "söndagsspelen" som kör med radio o grejer? Eller är det onödigt att släpa med sig sånt till ett vanligt söndagsspel?

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Brukar vara väldigt bra med radio även på söndagsspel. Har du en ska du inte lämna den hemma iaf.

andersbe

Inlägg av andersbe »

Efter att läst många trådar beställde jag en PX-888K radio ifrån 409 Shop (http://www.409shop.com/409shop_product.php?id=107437). Det blir en annan upplevelse och ett annat spel ifall laget har samband, rekommenderar jag.
Berget14 - Ranger
MERCS12 - Bamse Green Leader
Inferno Games - The Bear Tribe
Berget15 - Ranger (Juni 2017)
Black Ops 8 (Juli 2017)

Mobile Infantry 6 - H.A.T.A.L (Sep 2017)
Black Ops 8 (Nov 2017)

Nitisk

Re: Sv: Lite nybörjarfrågor

Inlägg av Nitisk »

Glöm inte PTT och headset, annars kan det lätt störa en istället.

marcus502

Inlägg av marcus502 »

Tror ni tänderna kommer skyddas på ett bra/säkert sätt om man använder följande halvmask i kombination med en balaclava ovanpå?
http://www.tacticalstore.se/se/art/half ... -svart.php

andersbe

Inlägg av andersbe »

japp, den där fungerar bra, har precis samma. Jag har den tillsammans med ett par glasögon och sedan en tunn balaclava som mössa. Fördelen med den masken är att det går att sikta med den på, jag provade några andra innan och det blev alltid något problem, glasögonen passade inte, headset passade inte eller det gick inte att sikta med bössan.
Berget14 - Ranger
MERCS12 - Bamse Green Leader
Inferno Games - The Bear Tribe
Berget15 - Ranger (Juni 2017)
Black Ops 8 (Juli 2017)

Mobile Infantry 6 - H.A.T.A.L (Sep 2017)
Black Ops 8 (Nov 2017)

natethegreat

Inlägg av natethegreat »

Tänk på att glasögon dimmar, rekommenderar isåfall op drops!
Och galler skydd kan vara farligt, när kulorna träffas så "skjuts" färgen in i ögonen!
Senast redigerad av 1 PFT Hagbard, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: Citera inte en massa i onödan!

ministry

Inlägg av ministry »

Färgen? Vi lirar inte paintball.

Däremot kan flisor åka igenom, men det är mig veterligen inte särskilt vanligt.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

ohman

Inlägg av ohman »

Det bästa är nog att köpa en av varje, dvs ett par vanliga skyddsglasögon och ett par nätbrillor (eller nätmask) som man kan använda när det är helt omöjligt att inte imma igen fullständigt, som t ex nu på hösten när det är småkyligt ute och man svettas som en tok.

Nackdelen med vanliga glasögon/goggles är just att de har en förmåga att imma, vissa är givetvis bättre än andra, men jag har hittills inte hittat några som inte immar alls. Generellt sett klarar sig glasögon bättre än goggles när det gäller imma men vill du ha goggles skulle jag satsa på denna modell då de verkar klara sig bra mot imma (http://www.rodastjarnan.com/airsoft/air ... gles--4485)

Nackdelen med nätglasögon är att du inte ser ett skit om du spelar när det är lite mörkare, samt att risken finns att vissa kulor kan splittras vid träff (väldigt ovanligt). Jag kör som sagt med båda, och byter efter förutsättningarna.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Skriv svar