AK5 Airsoft

Varg

Re: AK5 Airsoft

Inlägg av Varg »

Visst, men värderar pålitlighet högt. Hoppas på att inte få boxras halvvägs genom storspel pga. en kollapsad låda, känns bittert.
Sandbox Heroes | Sierra Lima

Skepparn

Inlägg av Skepparn »

Är väl inte värre än en vanlig V2 när det kommer till skalets hållfasthet, eller har jag missat nåt?

De flesta kina-v2or går ju ändå utan problem på 120-130
Jobbar på Röda Stjärnan

PFA

Inlägg av PFA »

Min erfarenhet är att G&Gs rekyl-lådor inte är allt för stryktåliga.Trådar av det här slaget styrker mina observationer. Vanliga V2-boxar bör väl passa? Jag har ingen GK5C att jämföra med längre, men det enda problemet jag kan tänka mig är att eldväljaren på höger sida slutar fungera om man byter skal.

Skepparn: Cylinderhuvud och pistong fungerar väl egentligen bra, men för egen del anser jag att devisen "overkill" alltid skall tillämpas ;) Ge mig ståltandad pistong, och cylinderhuvud av metall, med flera o-ringar!
Tänk på döden! - Affärsredovisningar

Senil

Inlägg av Senil »

Är det nån som har tagit upp detta med G&G?
Inkommande kula har ALLTID företräde...

wassblad

Inlägg av wassblad »

[KAS]Björn skrev:ahaaa det e den gamle modellen därför jag inte fattade!!!
du kan inte ta bilder?
http://imageshack.us/g/854/20130206111704.jpg/

Här kommer lite bilder. Det är den övre som fattas och som jag ersatt med en vanlig skruv.

Slängde med en bonusbild av min genialiska manöverhandtagsprototyp, en slaktad dörrknopp från IKEA.

Senil

Inlägg av Senil »

Wassblad - Delen du söker är GF85-16 del 5. Den är genomgående, går från där del 4 kommer in å ända upp genom kolven, Jag vet då min har gått av. (var med all säkerhet av redan när jag köpte den) Den är i nån skräpmetall som är ANINGEN för spröd för att sin uppgift.

Har inte hittat nån som säljer dom i Sverige, men då den iaf sitter på plats så orkar jag inte leta allt för mycket.

Vet inte om det finns fler sprängskisser, men jag kollar på denna: http://www.guay2.com/web/drawings/gf/GF85_EXPLODE.pdf
Inkommande kula har ALLTID företräde...

Cpt

Inlägg av Cpt »

wassblad

Inlägg av wassblad »

Senil skrev:Wassblad - Delen du söker är GF85-16 del 5. Den är genomgående, går från där del 4 kommer in å ända upp genom kolven, Jag vet då min har gått av. (var med all säkerhet av redan när jag köpte den) Den är i nån skräpmetall som är ANINGEN för spröd för att sin uppgift.

Har inte hittat nån som säljer dom i Sverige, men då den iaf sitter på plats så orkar jag inte leta allt för mycket.

Vet inte om det finns fler sprängskisser, men jag kollar på denna: http://www.guay2.com/web/drawings/gf/GF85_EXPLODE.pdf
Ja det måste vara den som är av. Kanske det kan gå att borra ur och gänga dit en stav eller något i den stilen.
Se där ja! Tackar!

henric

Inlägg av henric »

varg.

enligt vad jag erfar så funkar orginal skalet mkt bra,
har samma skal i min g&g gr16 och den har jag trimmat på bra, 130 fjäder och lite annat smått och gott, cronar 150 m/s
har kört så i två år utan minsta problem,
har även byggt en likadan åt en kund och han kör med 150 M/s fjäder lika där, inga problem..

sedan vill jag dela med mig av ett litet tips om ni får matningsproblem med era ak5c
lätta lite på stock skruven, prova sedan att knöla in en liten distans mellan boxens övre framkant som trycker mot "bolt" röret.
så att lådan pressas neråt i framkant.

funkade bra 10/10 försök.

hälsningar
Henric
Säters Airsoft Service

Furir207

Inlägg av Furir207 »

@ Henric

Du har ingen bild på vad du menar?
En bättre lösning än den jag använder nu hade varit nice.

Min nuvarande lösning på matningsproblemet är att sätta en o-ring mellan gearbox och hopup hus - dock så leder detta till att utgångshastigheten sjunker med ungefär 10m/s samt att jag inte kan ladda mina midcaps med mer än 40 bb´s då detta sänker utgångshastigheten ytterligare.

Skriv svar