Stråssa 2012-07-08

Bilder och filmer från airsoftspel, milsim, lajv och relaterade evenemang.
Welle

Re: Stråssa 2012-07-08

Inlägg av Welle »

Missförstå mig inte, jag har full respekt för dom som eftersträvar realism uti fingerspetsarna. Men jag kan inte se det uppbyggda området utanför verket är värre än vad som är inne i 9 våningshuset och kontoret, dvs massa lastpallar.

Detta tilltalar mig och alla andra jag pratat med, ingen jag pratat med har haft ngt negativ att säga om det man kan se på bilderna (med undantag för färgkluttarna) och jag känner rätt många spelare!

för mycket "hate" från en liten minoritet av denna hobby, raka skägget och kom in i värmen ;)
Lite finare, lite bättre

Opus

Inlägg av Opus »

Frågat alla du känner ? Dem som gillar star trek och ropar yippee ki yay när dem spelar på klacken ? :mrgreen:

Skämt och sido, alla gillar olika saker. Men det känns surt då man kan bygga speedball banor vart som helst utan, att imo förstöra ett grymt område. Jag har inte RS-bibeln upptryckt mellan skinkorna men tycker att det här ser allt annat än lockande ut...

Bild

Bland den sämsta skit jag sett helt ärligt...
Det må vara en liten del just nu, men som ni själva skriver, det började med 9 våningshuset och blir ju knappast bättre...
Områden som stråssa växer ju inte på träd direkt.

Är det Batalj som ligger bakom det här eller ?
Senast redigerad av 1 Opus, redigerad totalt 0 gånger.
EH5 | TF Platypus

Welle

Inlägg av Welle »

Jag åandra sidan tyckte att verket och kontoret var det "sämsta" med stråssa, jag tror att de flesta uppskattade striderna omkring mer. Särskilt på Nl1 och 2. Jag ser inte att det dom gjort utanför skulle vara sämre än det som avr innan. .. Förstår du vad jag menar, kom igen, slappna av

Btw, finns det folk på klacken som ropar så? 8-)
Lite finare, lite bättre

Lazt

Inlägg av Lazt »

Jag kan väl tycka att den där lastpallsbron ser förjävlig ut, hoppas den är WIP, men annars diggar jag stenhusen och det där. var mycket coolare på nl2 när de byggt till lite stenhus vid verket.
Paintballsmeten är väl det värsta, men jag kommer åka dit och lira ändå för det ser kul ut.
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------

Welle

Inlägg av Welle »

Personligen hade jag sett att man byggt nya området i sandtaget istället. Men eftersom Det är ett populärt tillhåll för paintballspelare Och batalj måste tjäna pengar så är det bara och gilla läget, mig gör det inget
Lite finare, lite bättre

Milco

Inlägg av Milco »

Fan va petiga folk ska vara :P

Ska ni inte börja med bmi restriktioner för milsim när ni ändå håller på, max 30 för de är inte RS med överviktiga :lol: ?
Ställa sig på vågen när man chronar trololol

Skämt o sido stråssa är fortfarande ett förbaskat underbart område för airsoft, end of story.

Kether
Admin

Inlägg av Kether »

Det som stör mig mest är delvis den totala oförståelsen för att det finns minst två olika fraktioner av airsoftare i Sverige. Den ena gillar spel med mkt fart och fläng och dynamiskt spel. Den andra är mer inne på inlevelsen, att det ska kännas äkta. Ofta så ser jag att milsimmarna förstår tjusningen med "speedball" men att "speedball" spelarna inte alls kan förstå tjusningen med att man vill "leka" krig så nära verkligheten man kan.

Det jag tycker är tråkigt, vilket jag tyckte var tråkigt innan också med Stråssa, är att man bygger upp en massa "hinder" och skydd som inte alls är naturliga skydd.
Hade man bara gått en par steg till och gjort banan mer verklig genom att eliminera de värsta pallforten och pallbarikaderna hade området fortfarande kunnat fungera som ett trovärdigt rövarnäste för en motståndsficka av valfri sort.

Det tredje är att en sådanhär bana hade man kunnat bygga varsomhelst i Sverige, på någon öde parkering eller liknande. Man hade inte behövt eliminera ett utmärkt milsimområde.

TAC Ordinator

Inlägg av TAC Ordinator »

Vill bara dela med mig från de bilder på hur Stråssa såg ut när vi lirade där 2004 och UBUTI-spelet 2005.

2004 fanns järnvägsspåren och lasstkajarna fortfarande kvar. Det var massa öppna ytor men visst fanns det möjlighet att framrycka trots det. Hyran då var otroliga 500kr för hela området för en hel helg Freda-Sönda. Men det var då det...

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

TAC Ordinator

Inlägg av TAC Ordinator »

Jag kan inte döma om det är bra eller dåligt då det är smaksak. Banan passar för vissa syften bättre och för andra inte helt enkelt.

Min uppfattning delas nog med många milsim/live airsoftare att det ser overkligt ut och liknar mera en speedball bana då det verkar så himla tätt mellan värnen. Sedan alla paintballfläckar, aj aj. Säkert jättekul att köra tajta strider i om man nu vill ha det dock. Tror även att det kan säkert lämpa sig för vissa scenarion med lite modifering typ PostAp (Mad Max) stuk eller något som utspelar sig i tredje världen då det lätt kan byggas om till kåkstad kanske?

Men jag håller med om att detta skulle man kunna ha byggt vart som helst egentligen och inte på ett redan bra område.
Det blir allt svårare att hitta "orörda" övergivna områden.

Hästhagen i Söderfors var ett "riktigt" område då det utgjordes av riktiga bostadshus. När vi fick tillstånd att spela där 1997 så fanns i stort alla dörrar, parketter, vitvaror och fönster kvar. Innan det revs såg det inte så tilltalande ut och började bli ganska farligt.

Andra områden som var bra men ändå uppbyggda i ett visst syfte var exempelvis Ruinstaden i Rosersberg. Mycket bra och det kunde med lite fanatsi göras om till ganska verkliga scenarion där. Även militärens banor typ Stridbebyggelsen i stora sätra på I1 har även det begränsat i realism om man nu jämför med riktiga platser. Det är kulisser! Men med kulvertar, gator och flervåningshus i naturlig storlek för syftet "öva" militära genomföranden så funkar det som strålande spelmiljö.

Jag tycker att det är kul att folk tar tag i saker med energi och bygger upp och har kul. Bra jobbat!
Men jag känner samtidigt en viss sorg i hjärtat att ett mäktigt spelområde har förvrängts...

Welle

Inlägg av Welle »

PFT Kether skrev:Det som stör mig mest är delvis den totala oförståelsen för att det finns minst två olika fraktioner av airsoftare i Sverige. Den ena gillar spel med mkt fart och fläng och dynamiskt spel. Den andra är mer inne på inlevelsen, att det ska kännas äkta. Ofta så ser jag att milsimmarna förstår tjusningen med "speedball" men att "speedball" spelarna inte alls kan förstå tjusningen med att man vill "leka" krig så nära verkligheten man kan.
Är det verkligen så för er där nere? Väldigt tråkigt för er i så fall. Varför ska det finnas ett motsatsförhållande? är övertygad om att de allra flesta respekterar varandra, så upplever jag det.
Lite finare, lite bättre

Skriv svar