det här med garanti alltså....
-
Re: det här med garanti alltså....
RS är klockrena anser jag!
För övrigt skulle jag inte orka lämna tillbaka en bössa om den krånglade.. ngt går ju förr eller senare sönder oavsett och måste bytas, små delar är ju rätt billiga till AS.. fast det klart skulle det visa sej att motorn (lite dyrare pryl) är finito direkt när jag får den så skulle jag kanske överväga att skicka tillbaka grejerna...
RS Keep up the Good work!
För övrigt skulle jag inte orka lämna tillbaka en bössa om den krånglade.. ngt går ju förr eller senare sönder oavsett och måste bytas, små delar är ju rätt billiga till AS.. fast det klart skulle det visa sej att motorn (lite dyrare pryl) är finito direkt när jag får den så skulle jag kanske överväga att skicka tillbaka grejerna...
RS Keep up the Good work!
Det handlar ju inte om att den ena eller andra ska bevisa vem som är den andra avtalsparten. Det handlar om vem som faktiskt är motpart i lagens mening. Sen kan man tjabba fram och tillbaka, men om du falskeligen utger dig för att vara motparten är det ju ett bedrägligt beteende som kan slå tillbaka mot dig. Men, det väljer man ju själv hur man vill göra med...
CO ST36
Arrangör Hearts And Minds
"SEALs letar refbilder på mig" -okänd
Jag har en liten fråga som jag har funderat på lite!
Om man t.ex. byter hopup gummit och sedan går en del av gearboxen sönder som någon kugg exempelvis, hur ser det ut lagmässigt med garanti då? Är den förbrukad?
Om man t.ex. byter hopup gummit och sedan går en del av gearboxen sönder som någon kugg exempelvis, hur ser det ut lagmässigt med garanti då? Är den förbrukad?
How to win a war? Buy a Kalashnikov
Min Presentation http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 65&t=11199
Mina Affärsredovisningar http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... boy#p69801
Detta är ett typexempel på när sakkunskap gå utöver den juridiska kunskapen. Men, beroende på hur långt efter försäljningen det är, måste antingen säljare eller köpare visa på hur detta påverkat eller inte påverkat varan. Alltså, har detta hopgummit påverkat gearboxen? Även om det har det, är det så att man förväntas kunna göra detta utan att bössan rasar?
Kort sagt, det beror på.
Kort sagt, det beror på.
CO ST36
Väcker liv i denna tråden lite!
Min kompis köpte sig en ASG LMT Defender bössa på Frysen i December när de hade sån kampanj med laddare och 7.4 lipo.
I söndags var han ute och lirade med den för första gången och efter ett halv hicap magasin så låste sig bössan. Han ringde frysen idag och förklarade vad som hade hänt och enligt dem så var det antagligen reversal latchen som bråkade och att han förmodligen skjutit för fort på semi så har inte batteriet hunnit med så kugghjulet har låst sig. Men de påstår att det inte går på garantin.
I min mening så är ju detta ett självklart garantifel, en bössa ska klara av ett halv hicap magasin med 7.4 lipo utan problem på semi. Men någon som vet hur det ligger till egentligen? På Frysens hemsida så verkar ju de inte ta något ansvar alls för garanti grejer.
Min kompis köpte sig en ASG LMT Defender bössa på Frysen i December när de hade sån kampanj med laddare och 7.4 lipo.
I söndags var han ute och lirade med den för första gången och efter ett halv hicap magasin så låste sig bössan. Han ringde frysen idag och förklarade vad som hade hänt och enligt dem så var det antagligen reversal latchen som bråkade och att han förmodligen skjutit för fort på semi så har inte batteriet hunnit med så kugghjulet har låst sig. Men de påstår att det inte går på garantin.
I min mening så är ju detta ett självklart garantifel, en bössa ska klara av ett halv hicap magasin med 7.4 lipo utan problem på semi. Men någon som vet hur det ligger till egentligen? På Frysens hemsida så verkar ju de inte ta något ansvar alls för garanti grejer.
How to win a war? Buy a Kalashnikov
Tryck i ett 11.1v, skjut en salva på auto och med 90% säkerhet är problemet löst.
Den hänger sig när fjädern stannar i väldigt spänt läge och batteriet inte orkar dra runt boxen då motorn inte hinner "ta sats" sas. Ett starkare batteri löser problemet i 90% av fallen och en starkare motor i 9% av de övriga 10, man behöver mao bara öppna bössan för att fixa ett faktisk fel i 1% av fallen (grovt generaliserat men du fattar poängen).
Den hänger sig när fjädern stannar i väldigt spänt läge och batteriet inte orkar dra runt boxen då motorn inte hinner "ta sats" sas. Ett starkare batteri löser problemet i 90% av fallen och en starkare motor i 9% av de övriga 10, man behöver mao bara öppna bössan för att fixa ett faktisk fel i 1% av fallen (grovt generaliserat men du fattar poängen).
Väldigt grovt må jag säga.
Men jag säger precis samma sak. I just din kompis fall så är det nog bara att testa med ett nytt batteri. Att det ska ha hänt något allvarligt med bössan efter inte ens ett magg med ett 7.4V låter långsökt. Om ni inte öppnat och försökt fixa bössan själva så bör fortfarande garantin kvar. Men testa med ett nytt batteri så bör det lösa sig, det är jag nästan helt säker på. Då slipper ni förhoppningsvis skicka och böka en massa i onödan.

Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.
MEN.. om man då trycker i ett 11.1 lipo och "drar loss" allt, och det sen visar sig att kugg etc/annat gått sönder av detta tilltag, så att bössan då inte fungerar längre/heller.
Vart ligger ansvaret då?
Vart ligger ansvaret då?
Alla bössor kan "hänga sig" om strömmen bryts olyckligt och fjädern stannar hoptryckt. Starkare batteri och starkare motor minskar risken men man får faktiskt räkna med det med originaldelar. Det är alltså inte ett "fel" på bössan utan en följd av valet att ha anti-reversal-latch i bössan. Om din kompis velat ha en bössa som inte hängde sig borde han gjort lite research och köpt en bössa med "lyftbar" anti-reversal tex ICS eller liknande.
Grundare av Vapenbutiken i Stockholm
Stödmedlem i PanzerFaust
Stödmedlem i PanzerFaust
[color=#00AA00]Paxz[/color] skrev:Sure thing boss
Då du Yog så sitter man och ljuger för återförsäljaren sen och loooovar att man bara kört med 7.4V. Eller att den var så när man fick den.
Skämt åsido, är man osäker på om det verkligen bara är ARL som låst sig så kan man alltid kolla upp med återförsäljaren först vad de säger. Tror nog de flesta ber en testa med ett starkare batteri först. Det har jag själv gjort förr. "Testa med ett starkare batteri eller motor. Kör endast 1-2 skott på semi och håll inte inne avtryckaren om inget händer"
Om det nu inte löser problemet så måste de skicka och böka ändå. Och skulle man ha extrem otur med att bössan rasar av de två skotten så höll nog inte bössan måttet ändå imo.

Skämt åsido, är man osäker på om det verkligen bara är ARL som låst sig så kan man alltid kolla upp med återförsäljaren först vad de säger. Tror nog de flesta ber en testa med ett starkare batteri först. Det har jag själv gjort förr. "Testa med ett starkare batteri eller motor. Kör endast 1-2 skott på semi och håll inte inne avtryckaren om inget händer"
Om det nu inte löser problemet så måste de skicka och böka ändå. Och skulle man ha extrem otur med att bössan rasar av de två skotten så höll nog inte bössan måttet ändå imo.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.