G&D DTW MAX3 MK18 Mod1

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
Myt4z

Re: G&D DTW MAX3 MK18 Mod1

Inlägg av Myt4z »

Prövade med polarens hopuphus häromdagen. Nu chronar den bättre, men fortf ca 10-15 under vart den bör ligga. Ibland dippar enstaka bbs ner till 25-50ms också. Så något är ju fortfarande fel. Inte vågat mig på att pröva något mer än så länge. Jämfört hopuphusen med varandra och kan inte se att något av dom diffar. Inte öppnat cylindern ännu. Gör det förmodligen kommande vecka då jag ändå tänkt byta ut de trasiga nozzlarna. Funderar på att byta till något annat hopuphus, av annat märke. Men känns "onödigt" om det inte är där felet ligger. Funderar på om det kan vara något annat som orsakar att cylindern hamnar fel och nozzlen inte får arbeta fritt?

Som lite kuriosa så kan jag säga att 5 av de 6 st DTWer laget beställde in för någon vecka sedan, har problem. Dvs, 1 har funkat felfritt under 2 spel. Synd att man inte läste på mer om dessa bössor innan man beställde. Blir en dyr läxa helt enkelt!

MrHemming

Inlägg av MrHemming »

Hej,

Jag tror personligen att det är pipan som har problem på min DTW! Kanske hur hop-huset och pipan sitter ihop eller sitter i själva skalet på nått sätt. Min pipa såg ganska smutsig ut så jag får börja där!
Tråkigt men era bössor och min ska fungera och som jag ser det kan det inte vara mycket mer att göra snart. Annars måste det fan bli fabriksåterkallning!

fester

Inlägg av fester »

Iom ni nämde innepipa!
Kan det vara så att ni båda har stålinnerpipor från CTW? DTW och CTW hade ett samkör de kallade C-DTW och då kan ni fått undermåliga Innerpipor med beläggning i eller rentav obehandlade innerpipor. Kolla med någon i er närhet som har en systema eller liknande med annan innerpipa i :)
Mina Affärsredovisningar

-CTW-
-DTW-
-Cyma Mp5-ASCUII-
-Cyma Mp5K-

MrHemming

Inlägg av MrHemming »

De är ju DTW Max3:or. Det lilla jag har hört om C-DTW så finns det inga Max3:or som dessutom alltså skulle marknadsföras som DTW:er? o.O

fester

Inlägg av fester »

Never knows what these nomes do these days :-/
Mina Affärsredovisningar

-CTW-
-DTW-
-Cyma Mp5-ASCUII-
-Cyma Mp5K-

MrHemming

Inlägg av MrHemming »

Heh, nej. *suck* Ska kolla upp min i alla fall! Lycka till med era!!

nisse

Inlägg av nisse »

Någon som har ett hum hur man får loss buffertuben? Behöver jag en AR wrench för att dra av skiten som sitter runt buffertuben eller?
"Ninjas came with lions"

mackan108

Inlägg av mackan108 »

testat med en polygrip?

kreator

Inlägg av kreator »

+ ngt mjukt för att minimera metallmotmetallmord.
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

nisse

Inlägg av nisse »

Jodå fick av den nu, dock undrar jag hur fan får man bort stock tube capen, enligt mig så känns det omöjligt fast antar att någon här sitter på judo knepet för att få loss den?
"Ninjas came with lions"

Skriv svar