MIlsimkompatibla västar ?
Re: MIlsimkompatibla västar ?
Måste bara påpeka att om målet är realism, så är det bara titta på den svenska dokumentär serien från AF (svt). Något år gammal nu, men där är det skappligt många som glider runt i OD molle chestrigs av typen warrior 901/centurion eller tasmanian tiger.
OT/
Ps: jag som gammal lajvar vill också påpeka att i grunden är det såna här diskussioner och krav som gör att jag undviker milsim. Älskar spelstilen och iden. Men ogillar folks i regel ganska trånga bild på vilken utrustning som gäller.
To prove a point- för ett gäng år sedan dök det upp bilder i media på svenska soldater i utlandstjänst, bilderna skulle vara tagna i utlandet. Det gick ganska snabbt för "folk" att känna igen mig... Men jag har aldrig varit utomlands (gjort utlandstjänst). Inom AS hade den bilden kunnat fungera som ref bild, trotts att min utrustning av olika anledningar var upp åt väggarna.
Sorry blev en lång OT. Men Det finns avvikelser från utrustningen inom ALLA länders armer!
OT/
Ps: jag som gammal lajvar vill också påpeka att i grunden är det såna här diskussioner och krav som gör att jag undviker milsim. Älskar spelstilen och iden. Men ogillar folks i regel ganska trånga bild på vilken utrustning som gäller.
To prove a point- för ett gäng år sedan dök det upp bilder i media på svenska soldater i utlandstjänst, bilderna skulle vara tagna i utlandet. Det gick ganska snabbt för "folk" att känna igen mig... Men jag har aldrig varit utomlands (gjort utlandstjänst). Inom AS hade den bilden kunnat fungera som ref bild, trotts att min utrustning av olika anledningar var upp åt väggarna.
Sorry blev en lång OT. Men Det finns avvikelser från utrustningen inom ALLA länders armer!
Stockholm SAS
BadGuys Alliance
Min affärsredovisning -
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... hilit=Mace
BadGuys Alliance
Min affärsredovisning -
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... hilit=Mace
-
Mace: Den diskussionen har ju avhandlats ett par gånger.
Personligen ser jag inga problem med att folk använder alternativa bärsystem, anledning till mitt val är att jag gillar det bärsystem jag använder....
Sen så beror det väl på vad för typ av förband man efterliknar? Utlandstyrka=M90(M90K) med västar därefter enligt ref bilder.
Vi vill efterlikna en Jägargrupp och anpassar vår utrustning och även spelsätt därefter, simple as that.
Men visst, jag har kört med min RRV och flyttat över fickorna på nåt söndagsspel, mest för att testa,
Men generellt så "övar" jag med samma utrustning jag använder på ett Milsim.
Personligen ser jag inga problem med att folk använder alternativa bärsystem, anledning till mitt val är att jag gillar det bärsystem jag använder....
Sen så beror det väl på vad för typ av förband man efterliknar? Utlandstyrka=M90(M90K) med västar därefter enligt ref bilder.
Vi vill efterlikna en Jägargrupp och anpassar vår utrustning och även spelsätt därefter, simple as that.
Men visst, jag har kört med min RRV och flyttat över fickorna på nåt söndagsspel, mest för att testa,
Men generellt så "övar" jag med samma utrustning jag använder på ett Milsim.
Jag har inte inte testat den i spel än. Väntar som ett litet barn på att det bara ska bli ett spel i närheten. Jag ska försöka fixa bilder imorgon på västen. Men här kommer lite "pre"-recension.
Eftersom värnplikten lades ner samma år som jag mönstrade så har jag ej gjort värnplikten. När jag var aktiv i FBU, fick vi testa SV2K mm. Har dock sett SV2K en del i verkligheten och bilder.
När man tittar på västen så är det en väldigt bra kopia. Väldigt likt och alla detaljer finns med. Jag har hört att många klagar på västen i sig, att den sitter kasst. Jag tycker däremot att den sitter skönt (178cm/68kg). Nyansen på kopian är något ljusare än orginalet (vilket jag inte bryr mig om). Jag tejpade alla remmar så att dem inte ska släppa vid fel "tillfällen", något jag gjort med alla mina airsoft västar. En bra uppsättning med fickor får man med sig: 2st stora flerbruksfickor, 1st duellficka, 2st magasinsfickor (4 respektive 2 magasin) samt en benplatta. Jag har aldrig gillat benplattor då jag är väldigt smal. Plattor och hölster bara glider runt och stör mig.
Teoretiska betyg:
Kopia gentemot orginal - 9/10
Antal fickor vid köp - 10/10
Pris - 10/10 (dock kan allt bli billigare)
Så fort jag har testat den i spel kommer jag recensera det!
Eftersom värnplikten lades ner samma år som jag mönstrade så har jag ej gjort värnplikten. När jag var aktiv i FBU, fick vi testa SV2K mm. Har dock sett SV2K en del i verkligheten och bilder.
När man tittar på västen så är det en väldigt bra kopia. Väldigt likt och alla detaljer finns med. Jag har hört att många klagar på västen i sig, att den sitter kasst. Jag tycker däremot att den sitter skönt (178cm/68kg). Nyansen på kopian är något ljusare än orginalet (vilket jag inte bryr mig om). Jag tejpade alla remmar så att dem inte ska släppa vid fel "tillfällen", något jag gjort med alla mina airsoft västar. En bra uppsättning med fickor får man med sig: 2st stora flerbruksfickor, 1st duellficka, 2st magasinsfickor (4 respektive 2 magasin) samt en benplatta. Jag har aldrig gillat benplattor då jag är väldigt smal. Plattor och hölster bara glider runt och stör mig.
Teoretiska betyg:
Kopia gentemot orginal - 9/10
Antal fickor vid köp - 10/10
Pris - 10/10 (dock kan allt bli billigare)
Så fort jag har testat den i spel kommer jag recensera det!
slidnert, Varg Paket
Men du kan väll fotografera din och lägga upp?
"mmm, kanelbullar. FAN, vet ju inte vad kanelbullar betyder! HELVETE!!"
"Har du något i kakfickan?..... KARTFICKAN!"
Nya affärsredovisningar
Youtube kanal
Instagram
Nya affärsredovisningar
Youtube kanal
Har inte min kamera hemma... Jag har inte heller någon hi-tech telefon. Men kan fixa bilder imorgon.
*Edit
Bilderna kommer dröja lite. Brorsan glömde sin sladd till datan idag. Han skall dock maila bilderna till mig så slänger jag upp dem så fort jag får dem.
*Edit
Bilderna kommer dröja lite. Brorsan glömde sin sladd till datan idag. Han skall dock maila bilderna till mig så slänger jag upp dem så fort jag får dem.
Senast redigerad av 1 slidnert, redigerad totalt 0 gånger.
slidnert, Varg Paket
Kommer det bilder ikväll?
"mmm, kanelbullar. FAN, vet ju inte vad kanelbullar betyder! HELVETE!!"
Nya affärsredovisningar
Youtube kanal
Instagram
Nya affärsredovisningar
Youtube kanal
Lite bilder hade verkligen hjälpt. När det gäller utlandsstyrkan och även anställda så brukar man ofta se att i Sverige så övas det i SV2K men så fort det ska jobbas "på riktigt" eller utomlands så dyker egen-inköpta västar upp.
*Edit: Bilder upplagda!

Pistolmagasinsfickan är ej till SV2K

Ursäkta kvaliteten på bilderna men det var dem bästa vi fick.

Pistolmagasinsfickan är ej till SV2K

Ursäkta kvaliteten på bilderna men det var dem bästa vi fick.
slidnert, Varg Paket
Står det någon tillverkare på västen?
Jag vill inte vara den som är den men den där såg ganska bra ut. Den plus en ev ny AK5C kommer göra det mycket attraktivt att spela svensk.