Sida 4 av 5
Re: Tyst träff
Postat: mån apr 22, 2013 2:25 pm
av dariantel
larseriklindstrom skrev:
Men det som du skrev+ en regel för hur man visar sig utskjuten (som exempelvis en träffduk) som inte liknar något annat beteende in-game kan fungera bra för de flesta spel. Jag menar alltså något som visar alla att man är utskjuten.
På specifika scenariospel kan man såklart modifiera dessa typer av regler så att de speglar mer av verkligheten/ gör spelet intressantare/ gör spelet svårare osv. Men jag tror att det mest ställer till besvär på "öppna" spel.
Gillar iden. Träff = lägg dig ned på backen och spela död, (ben + armar rakt upp mot himlen alltså

) (möjlig förflyttning någon enstaka meter så du slipper ligga i en vattenpöl), på med träffduk över dig och sedan ligger du där tills striden på platsen är över eller max XX antal minuter.
Vi får se till att detta prövas på något spel någon av oss har tassarna involverade i.
Detta kanske kan kombineras med Tyst träff. Allt handlar dock om att det görs på rätt sorts spel.
Re: Tyst träff
Postat: tis apr 23, 2013 10:16 am
av Ravenborn
De gäller la o tänka lite kan jag tro. Ja våra vapen är väldigt tysta jämfört med verklighetens vapen. Men att sitta o gasta "TRÄFF!" flera ggr så högt man kan för att varna alla sina kompisar i laget när fi har lyckats smyga fram från något skumt hörn av kartan e la lite dålig stil vill jag också tycka. Skulle nästan vilja jämföra det med utskjutna folk som agerar obervatörer åt resten av laget och berättar var fi är.
Nej, blir man skjuten mitt i en stor eldstrid så hojtar man HIT och drar fram träffduken. Blir man ninjad så upp me armen och ryck fram träffduken. Blir man skjuten en extra gång så gör det inget.
Re: Tyst träff
Postat: tis apr 23, 2013 12:19 pm
av Lolzer
Vore skitkul att testa detta på ett spel, som sagt det krävs nog rätt sorts spel för detta dock.
Re: Tyst träff
Postat: lör maj 04, 2013 5:40 pm
av Acepalm
Att säga att oljud i samband med träfftagande är för att simulera något som finns i verklig strid men inte i airsoften är ju rätt dumt imho, det är ju som jag skulle säga "Varje gång jag träffar någon med en airsoftkula springer jag fram och sparkar dom allt jag har i pungen, detta för att simulera den smärta dom hade utsatts för om det vore på riktigt"
Re: Tyst träff
Postat: lör maj 04, 2013 6:36 pm
av Mason
Skrik Träff! Ligg ner. Ta på dödsduk. Håll käft.
Svårare än så ska det inte vara.

Re: Tyst träff
Postat: lör maj 04, 2013 6:39 pm
av Bloodneed
+1 ! att ropa träff är en jätte bra bekräftelse och en billig försäkring för den träffade. och det funkar ju?
Re: Tyst träff
Postat: lör maj 04, 2013 7:38 pm
av Acepalm
Att ta upp dödsduk och bara sätta/lägga sig ner tycker jag är en precis lika bra bekräftelse, men klart det är bra att vara övertydlig. Har man som folk tidigare sagt folk som smyger sig på kan det ju vara schysst att bara vara tyst.
Re: Tyst träff
Postat: lör maj 04, 2013 10:01 pm
av Ducky
Acepalm skrev:Att säga att oljud i samband med träfftagande är för att simulera något som finns i verklig strid men inte i airsoften är ju rätt dumt imho, det är ju som jag skulle säga "Varje gång jag träffar någon med en airsoftkula springer jag fram och sparkar dom allt jag har i pungen, detta för att simulera den smärta dom hade utsatts för om det vore på riktigt"
Å andra sidan åberopar vissa tyst träff pga realism. Och då får man nog ta att man får lite mothugg.
Re: Tyst träff
Postat: lör maj 04, 2013 10:04 pm
av Acepalm
Ja har man inget egentligt behov av att vara tyst så är det ju bara dumt.

Re: Tyst träff
Postat: tis maj 07, 2013 8:51 pm
av Senchoo
Om någon lyckas smyga sig bakom mig...skjuta mig med något som låter som en arg symaskin..mina vänner fortfarande inte märker att något försegår...jag hade applåderat.