Sida 23 av 29
Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix
Postat: sön dec 08, 2013 2:06 pm
av kungaron
Ser ut som hålet är dremlat av tidigare ägare, möjligen lite för mycket. Kan finnas risk för stopp om kulorna viker gummit.
Motorn skulle jag byta till en Element High Tourqe. Stark, bra respons och hyfsad ROF.
Guarders Cylinderhuvud för V2 med Guarder Nozzle med Oring. Pistonghuvud från Dream army eller Guarder med dubbla oringar. Ser ut som du har boreup eller silentpistonghuvud. Då måste du ha en annan cylinder. Vanlig för V2.
Pipa? Ju mindre tolerans ju bättre kulor. 6.02 känns overkill på en understödsböss
Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix
Postat: sön dec 08, 2013 2:07 pm
av kungaron
Sorry, missa fjäder frågan. Om det är en P&J(rebrandad A&K) du köpt sitter 130 orginal annars 120.
Köp annars Madbull 120 eller Ultimate.
Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix
Postat: sön dec 08, 2013 2:25 pm
av BigPete
kungaron skrev:Ser ut som hålet är dremlat av tidigare ägare, möjligen lite för mycket. Kan finnas risk för stopp om kulorna viker gummit.
Motorn skulle jag byta till en Element High Tourqe. Stark, bra respons och hyfsad ROF.
Guarders Cylinderhuvud för V2 med Guarder Nozzle med Oring. Pistonghuvud från Dream army eller Guarder med dubbla oringar. Ser ut som du har boreup eller silentpistonghuvud. Då måste du ha en annan cylinder. Vanlig för V2.
Pipa? Ju mindre tolerans ju bättre kulor. 6.02 känns overkill på en understödsböss
Nu när jag plockat isär den några ggr och ser skicket så är prio att få den att funka bra utan att lägga för mycket.
Får jag det så kommer jag ta steget att byta pipa, motor, batteri och lite andra småsaker.
Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix
Postat: tis jan 14, 2014 8:30 am
av totallyspies
Väcker liv i denna!
Tänkte kolla om det finns någon i Jönköpings området som är duktig på m249 Mek. Är inte riktigt haj på att meka gearbox eller meka över huvud taget.. Vill inte lämna ifrån mig till nån åf för då tar det längre tid än vad det borde i mitt tycke?
Vill kontrollera grejerna i boxen. Och se om det är a&k's egna motor eller om den är bytt.
Skicka pm om du har tid. Kan ge en slant för det med.
//Alexander
Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix
Postat: tis jan 14, 2014 8:39 am
av Tamaz
Kolla vad som är i gör du själv även utan erfarenhet. Är väl mer om det är problem som erfarenheten behövs då det är svårt att veta var man ska börja felsöka annars. Boxarna är inte alls svåra att skruva isär och sen få ihop igen.
Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix
Postat: tis jan 14, 2014 8:48 am
av totallyspies
Får testa, men nybörjare som jag e så stöter man på problem som kanske inte går att lösa utan erfarenhet? Men man lär sig inte utan att försöka.
Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix
Postat: tis jan 14, 2014 8:53 am
av Tamaz
Hittade snabbt en video på hur man plockar isär gearboxen.
http://www.youtube.com/watch?v=SRf-CXd-iq8
Om du känner att du är rädd att inte få ihop allt igen så behöver du ju inte göra mer än att öppna upp boxen. Tar du ett foto borde vi kunna se vad som är standard och inte.
Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix
Postat: tis jan 14, 2014 9:37 am
av Kocken149
A&k m249 har nog en av dom lättaste boxarna som finns när det gäller meckande. Skruva isär, ta en bild och lägg upp så kan nog många här säga vad du har. Learning by doing
Edit: pucktvåa

A&K M249 Guide/Tips & Trix
Postat: tis jan 14, 2014 9:42 am
av totallyspies
Tackar

får bli ett projekt till helgen då

omw till Malmö för hyllantrisol
Tänkte aldrig dock på tuben ;D
Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix
Postat: fre jan 17, 2014 12:47 pm
av FonziE
öppnade upp lådan idag för lite smörjning. när jag monterat ihop bössan igen så får jag matnings problem då nozzlen är för långt fram och täcker för inloppet för bb. nozzlen är en m4 deepfire. Som tidigare har lirat bra.