http://i176.photobucket.com/albums/w184 ... 9ad640.png
För att säga något om ämnet...även om det är lite oklara frågeställningar
1. När det gäller Impression så tycker jag det bara ska vara RS prylar. Jag räknar inte det som en impression om någon fuskat ! Finns inga genvägar där för mig.
När det kommer till Milsim så bryr jag mig inte. När man är smutsig och insvettad syns inte det så mycket ändå. Dock om det är helt fel prylar och rangergreen så skulle jag väl i alla fall reagera och tycka att han kunde gjort det lite bättre. Det är ju trots allt Milsim och spelar man något SF förband så har man väl oftast intresset för gear och sitta och spana på en pinne, en hel helg.
2. Nu pratar jag om milsim:
Förstår vad du menar och måste erkänna att jag inte funderat så mycket på det. Och kommer inte riktigt ihåg hur epokstyrt milsim brukar vara ?
Oftast nutid eller något hittepå datum ?
Svårigheten där är väl....vem bestämmer gränserna ? Man kan ju styra det med kraftiga riktlinjer.
Samtidigt vem hade inte skrattat om UKSF killarna kom med US gear, för några år sedan. Eller ryssar med Eotech ?

Jag såg tex någon EOD film med någon SEAL i woodland goretex jacka och AOR1 rigg.
Elller foto på Devgru och AOR gear...och det finns säkert massa gamla rävar som gillar sin gamla insvettade gear.
Jag personligen har inte så stora problem när det gäller uniformer...riggar o ryggar och vapen. Även om man sätt AOR1 och MP5SD3
Jag tycker det känns svårt att sätta gränser på "rätt" eller "fel"...
3. Här är väl dem grejerna man prioriterar sist. För det är ju så mycket annan skit man behöver innan man oftast kommer hit. Och är väl kanske den största anledningen till att folk avbryter spel. Dålig utrustning och okunskap om hur man använder den...
Men det har väl hänt att man kliver in i ett 20-t'lt fullt av rosa Rusta sovsäckar och Ge-kås påsar !

Gillar man milsim så är det väl egentligen här man borde lägga mest pengar, men oftast vill man ju se tuff ut och då hellre frysa lite extra. Så har jag själv gjort i alla fall haha...
Finns grymt mycket bra och billigt på Ebay ! Förstärkningsplagg, ryggsäckar, sovsäckar...speciellt om man har lite tålamod och orkar leta.
Med tanke på vad kl är så vet jag inte om jag skrev något vettigt ! Sorry....men liten slutsummering ! Impression = Jätteviktigt med rätt grejer. Milsim = Inte lika viktigt för mig personligen. Man ser ju ganska tydligt om någon har rätt viljan, när det kommer till gear och då brukar man komma undan.
När jag slänger in en granat i ett rum och går och in slaktar en svettig ryss, så kommer jag ändå inte komma ihåg vad han hade på sig, bara att han är ägd !

För mig är det så mycket annat som är viktigare ifrån spelaren att jag nästan glömmer bort vad han hade på sig. Jag är inte heller så förtjust i lajvandet som det tyvärr bara blir mer och mer av. Orka åka på milsim betala 500kr och stå och prata en hel helg, med någon som klätt ut sig till taliban på knacklig arabiskskånska ! Då ligger jag hellre och stirrar på ett träd i skogen och inbillar mig att varje litet ljud är fi. Så då blir ju den här gearfrågan inte lika viktig for mig, som när det tex är en impression vi pratar om. Utan det kanske är på bilder efter spel som jag mer börjar reagera och fundera på sånt.
ARR har väl viktig roll här och sätta lite högre krav på dem som vill spela SF under milsim ? Inte låta alla spela SF, hårdare riktlinjer och begära lite mer info om dem som anmäler sig till dessa roller.
Edit: Ja men då kan man anmäla sig efter förmåga ? Så får alla vara med på milsim. Finns ju oftast ganska många olika roller man kan anmäla sig till. Ofta kräver dessa roller att man har fungerande utrustning och kommunikations medel för att man ska kunna göra ett fullständigt jobb utan att man ska förstöra någon annans helg. Säger inte alltid att det är så men oftast.
Sen finns det ju mängder av andra spel som folk kan vara med på, så det är ju knappast så att folk blir utan.
Och ja alla börjar vi på noll...då kanske man inte ska sikta för högt i början och köra SF roller ?