Nybörjare söker tips.

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Användarens profilbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Re: Nybörjare söker tips.

Inlägg av Twist »

1599 är inte ens i närheten av 600 spänn. I övrigt menar jag vad jag skrev.

Ta en titt på forumets citatregler är du snäll.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev
Hiawatha

Inlägg av Hiawatha »

Om du läser lite så ser man att det nu är vad jag gav (650) pga rea. Och att jag även kommer köpa bättre när det kommit igång.
Men sorry för felaktigt citat och tack för synpunkterna!
Användarens profilbild
Twist
Sysop

Inlägg av Twist »

Det missade jag. :oops: Faktum kvarstår dock att det inte är en Kalash, så du är medveten om vad du har köpt. Kalashnikov är smeknamet på AK47 eftersom uppfinnaren hette Michail Kalasjnikov. DBoys kallar sin AK-linje Kalash och de är baserade, eller kloner, på VFC. VFC har iofs utgått från TM men förbättrat konstruktionen en hel del. Det du har köpt är en ren TM-klon utan förbättringar. Det finns heller ingen riktig förlaga utan den är ett rent påhitt av TM som i tidernas början ville göra en liten AK mest av delar från sin vanliga AK47. Möjligen finns något liknande i ett datorspel.

Bara så att du är klar över vad det är du har skaffat dig. 650 kr är den nog värd iofs.
ministry

Inlägg av ministry »

Detta fick jag upp när jag googlade den lilla styggelsen som är "Beta Spetsnaz"

Bild
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой
Hiawatha

Inlägg av Hiawatha »

Ja om Anatolij Lebed misstycker får jag väl tänka om :(
Nej men jag är nu fullt medveten att det är nån hittepå modell jag införskaffat.
Men kommer som sagt att skaffa mig en cyma 048 förmodligen till löning och denna "spetsnaz" vart faktiskt en ganska skön modell. Får väl lägga den i näven på dom som vill vara med och prova på sen, har ju definitivt spenderat 650kr på dummare skit i mitt liv :lol:
Bloodneed

Inlägg av Bloodneed »

men för fan, är bössan skön så är den det .. vad någon gamal sprit-alkis säger i någon demotiverande poster gjord av en 13åring är inte relevant , det sista du ska känna är att du inte kan ta med den bara för att den inte är "troo"..och för att någon rysk krigshjälte misstycker ..tror att diverse riktiga krigare tycker att vi airsoftutövare är gravt utvecklingsstörda , och det hindrar ju inte oss.
CTR EP3 Championship White, nuff said
Användarens profilbild
HrodgarHippie
Hippie
Lag / förening: Cannibal Hippies
Aktiv sedan: 2004

Inlägg av HrodgarHippie »

Som FÖRSTA bössa,betalat 650 pix. Perfekt.

Finns inte i verkligheten.. so?

Gillar DU den, kör. Ha kul.
Bestämmer du dig senare för att göra en "impression" (efterlika en riktig militär enhet till perfektion) så skaffar du rätt grejer till det.

Ut o ha kul nu o sluta lyssna för mycket på gnällfisar som inte kan låta bli att lägga sig i andras hobbys.
Användarens profilbild
Twist
Sysop

Inlägg av Twist »

Mina invändningar rörde sig bara om att det verkade som om OP trodde sig ha köpt en Kalash när han i verkligheten inte hade gjort det. Att den saknar förlaga är inte viktigt för alla men man bör vara medveten om det.

Betaspettan är ett helt ok vapen till det priset. Jag var faktiskt själv inne på att skaffa en sån som första AEG en gång för över tio år sen men jag avskräcktes av att den inte fanns i verkligheten. Idag är jag glad att folk gjorde mig uppmärksam på det.
Titan

Inlägg av Titan »

Det finns två läger innom Airsoften: De högljuda "DET MÅSTE FINNAS PÅ RIKTIGT! DU SKA HA KORREKT UNIFORM! FAST VI TYCKER INTE OM KRIG!"-sidan med människor som kan ligga under en gran en hel natt och äta ransoner när närmsta korvmoj ligger 500 meter ditåt -> och sedan den andra sidan där folk skiter i om det inte ser korrekt ut, för det är ändå en 6mm, oftast vit, plastkula som kommer ut, vapnen har väldigt liten rekyl och låter oftast som en symaskin ändå, där det är kul att se vad man kan göra med dessa små leksaker.
Misströsta inte! Du kommer ha skitkul. 650 kr för en bössa? Ptja, kör på! De enda som kan bli problem med den, är att den använder BAX istället för Hopup och det begränsar urvalet på interna delar lite.
Slit den med hälsa och spela i mjukisbyxor om du vill det! Du kommer känna själv vilket håll du vill ta senare, men ge fan i att tvingas in i ett fack du inte vill spela i, utan bara gör det för att spela med någon. Finns alltid fler spelare i din omgivning som gillar samma ideer som en själv.
Mestadels .357 nuförtiden. 9mm gör större hål än 6mm... :)
Hiawatha

Inlägg av Hiawatha »

Inte kollat in här på länge!
Tror verkligen bara Twist ville informera mig om att det faktiskt inte var en replika på samma sätt som han själv hade blivit informerad om det, kan förstå att många bryr sig.
Jag själv bryr mig inte i detta fall men pungar jag ut mera så vill jag nog ändå att det faktiskt finns en riktig upplaga av bössan :)
Har skjutit en del med den nu och tycker den presterar riktigt fint! Skönt att man kan slänga sig som en tok och vila vapnet mot vassa stenar utan att bry sig också.
Funderar dock snart på att slå till på en Cyma 048 med en massa tillbehör eller en Umarex vfc HK417!
Någon som vet om dom kommer sälja mid caps till den vid release ?
Sen undrar jag om Li-Po batterierna från Taiwangun är något att ha ?

Mvh
Skriv svar