Nybörjare behöver hjälp med första utrustningen!

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
NG14

Re: Nybörjare behöver hjälp med första utrustningen!

Inlägg av NG14 »

Okej, är nog smartare att köra på något man vet funkar! Är ju trots allt inte sista airsoft pickan man kommer köpa ;) har du förslag på något bra highcap extramag på samma sida? Jing gong?

NG14

Inlägg av NG14 »

Ja nu har man beställt första airsoftkitet då!
Cyma CM048A (inkl 8.4 v NiMh & laddare)
2 Jing Gong AK Mag
10000 KingArmbs 0.20 BBs samt en chestrig.
Tack för all hjälp!

Marcules

Inlägg av Marcules »

Batterierna och framförallt laddaren som följer med brukar vara av ganska kass kvalitet. Så mitt tips är att du skaffar bättre laddare med en gång och bättre batterier snart. Personligen skulle jag inte använda den medföljande laddaren en enda gång.

Ett annat tips är att köpa riktigt bra skyddsglasögon med en gång, mao av en kvalitetstillverkare. Det kan kännas lockande att köpa ett par för 60:- hos någon airsoftförsäljare som "ska fungera". Men det är faktiskt den viktigaste utrustningen du kommer att köpa inom airsoft och du bör därför lägga ut pengarna som behövs för att få riktigt bra professionella grejer. Det ger en peace of mind dessutom att VETA att de inte kommer att fallera även om en 200m/s sniper skulle skjuta dig point-blank.
-:Skogsfrisk:-

NG14

Inlägg av NG14 »

Har redan tänkt på det, nytt batteri, nya glasögon och en ny laddare kommer införskaffas efter ett tag! :) kör dock bara med några polare och behöver inte oroa mig för nån sniper alls ;)

Skriv svar