Actionkameror

Lazt

Re: GoPro

Inlägg av Lazt »

Sonys verkar ju sannerligen väldigt grym, och väldigt prisvärd. Har en gopro 2 och den är ju ganska stor och ful jämfört med sonys. gopro 3 är ju lite mindre men det blir nog en fråga om smak och hur du vill ha den monterad.
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------

Cryqer

Inlägg av Cryqer »

muddymess skrev:Tycker filmerna på GoPro blir helt OK. Lite väl vidvinkel för airsoft ibland dock.
Man ska tydligen kunna justera vidvinkeln när man filmar i Full HD. Jag citerar:

''I Full HD har du dessutom möjlighet att välja hur bred vidvinkel du vill ha.''

Hugin

Inlägg av Hugin »

Kör med en sådan här gör jag, liten smidig.

http://www.siba.se/product/10980217/liq ... 6629261698

man får en meny i mobilen när man parar ihop dom där man kan göra div. inställningar ändra upplösningar, vidvinkel m.m.
Det enda jag inte har hittat är om man kan montera den upp & ner & vända på bilden, men eftersom den är rätt så liten har inte jag haft problem med att få fast den rätt på både bössan & hjälmen.
Köper men sedan GoPro:s delar måste man ha med fäst skruven för dom passar tyvärr inte mot varandra annars men det är en standard gänga på den som är till vanliga kameror så det ska ju inte vara några problem.

Är dock bara ett fäste med i kartongen, men jag sågade av fästplattan som den satt i och vipps så hade jag 2 fästen ;) limmade "kartongfästet" på hjälmen fungerar fint.
Sen om du har tur kan du hitta den äldre modellen av contour för runt 1000 lappen.
Contour är grymt lätt att slå av & på skjuver en större reglage fram & tillbaka om man vill börja filma snabbt.

På min lic så är knappen mindre men har inga problem att få av & på, möjligen blir det knöligt med tjocka handskar men det har jag aldrig när jag spelar.

19 december 2012, 12:55:

Man får ju tanka hem en app först till telefon det missade jag ju tala om ;)
In-Hoc-Signo-Vinces

Who Am I

Cryqer

Inlägg av Cryqer »

Den verkar också nice! Sneglade lite extra på Sonys kamera. Även den kan filma i 120fps. wifi, och man kan ha telefonen / surfplattan som en kontroll. Nackdelen med den då är att den måste man montera MITT PÅ hjälmen isåfall. Det finns inget fäste för den som går att vinkla. Om man inte är händig och kan fixa något själv.

Juveltjuven

Inlägg av Juveltjuven »

Måste man ju inte alls. Sonykameran ser ju ut som en contour. Varför finns ens den här tråden? http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... =75&t=3745
Varje dag blir en airsoftare ledsen för att någon är elak mot honom/henne. Sätt detta i din signatur om du tycker att blomkål ser ut som små träd.

Hugin

Inlägg av Hugin »

GoPro har ett hjälmfäste till mich 2001 hjälmar dyrt som skrutt va det och då måste jag ha alla vinklar & fästen som är GoPro orginal då det inte passade från lic.

Jag monterade den i fästet för NW på hjälmen men går ju att sätta den på sidorna eller var man nu vill ha den,"bara fantasin som sätter gränser" sen om man vill kan man ju köpa fler fästen så möjligheterna blir större och det finns några som har monterat den i en bärsele för Gopro eftersom gänginfästningen är standard så passar den i samtliga stativ med den gängan, gick som sagt inte att trycka i de fästen som är orginal på Lic i Gopro, det har dom tänkt ut givetvis :(
Det enda jag inte kan vad jag vet är att montera den upp & ner fär den vänder inte bilden, så det blir ett litet minus, finns massa olika filmer på youtube där dom testar denna samt GoPro.
Priset var det som tilltalade mig samt storleken, sen är det rätt smidigt om man vill lägga upp videor direkt på web:en bara någon knapptryckning bort i programmet.

Lät grabben springa runt med den & filma inne och det fungerar fint även i rätt dåligt ljus, ändrade till Hard på ljusbalansen så får man fullgod kvalitet till detta pris, den reagerar bra när man går från ljust till mörkt och tvärt om.
Givetvis finns det saker som dom säkert kan förbättra, menyn i app:en tex.
Det var med ett stänkskydd till den med en plastkåpa som man trycker på och den ska kunna ta endel smällar, vill ju inte ha en för dyr kamera heller för gör inte så ont i själen om något händer, samt att jag får typ 2-3st av denna modell än dom nyaste GoPro 3, Contour +2 osv
Tycker den är klart prisvärd.
Jag drog på lite svart gaffatejp på plastskyddet för att få bort lite av lysdioden samt bättra på skyddet lite & för att den inte skulle blänka så.

Gå in och kolla lite olika klipp på youtube på dom då är sugen på, många som testar olika och det gör det lättare för mig att välja än att köpa något som inte blir så bra kanske!?
Är en som har monterat en Lic och en GoPro på sin motorcykel där ser man skillnaden och Lic:en har faktiskt skarpare bild, så jag är jätte nöjd med köpet
In-Hoc-Signo-Vinces

Who Am I

Prospero

Inlägg av Prospero »

Jag investerade just i en contour +2
Kan återkomma med en liten recension
Signing of...
Fritte "PROSPERO"
Seal Team : Zero

-För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras!-

~Marcus Porcius Cato maior~

Hugin

Inlägg av Hugin »

Är väldigt sugen på en sådan men priset skrämmer mig ;)

vet att man kan hitta Contour modellen innan +2 för ca 1000 lappen men många har fasat ut dessa för att ge plats åt dom nya som kommer. Vill gärna se vad tycker om Contour +2 Prospero :9
In-Hoc-Signo-Vinces

Who Am I

Prospero

Inlägg av Prospero »

För mig fanns det inget val då gopro är svår att dölja eller har en jobbigare profil tex vid vapen montering...
Sen gillade jag gps funktionen. Sony har för sprakiga färger och så är contouren bättre på dåliga ljusförhållanden. IOM att min skall användas i dykning oxå så kändes det som det enda rätta. Hade gopro haft en liknande design hade jag övervägt denna.
Signing of...
Fritte "PROSPERO"
Seal Team : Zero

-För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras!-

~Marcus Porcius Cato maior~

Matte

Re: Actionkameror

Inlägg av Matte »

Jag kör både en contour roam och en gopro hero 2.
Av dessa två är Gopron helt klart den bättre kameran.

Hade jag köpt en ny idag, hade jag helt klart gått på en gopro Hero 3 black, så man slipper drabbas av uppgraderings-jävulen den närmsta tiden.
"There is no hunting like the hunting of man, and those who have hunted armed men long enough and liked it, never care for anything else thereafter" - Ernest Hemmingway

Skriv svar