Jag har monterat på "rördelen" på den vikbara gångjärnet, eftersom gångjärnet är gjort för 10-32 skruvar så behövdes det lite modifiering för att få ned m5 skruvar eller rättare sagt m5 skruvskallen. Jag tog då en skruvdragare och spännde fast skruven på den, jag slipade då ner skruvskallen mot en vanlig metallfil tills den gick ner utan problem i hålen, men även längden på skruven behövde justeras. Eftersom gängingen döljs av svetsfogen måste skruvlängden vara exakt, varken för lite eller för mycket, ingen matematik användes här utan jag provade mig fram bara till jag hade två perfeka skruvar.
Skruvarna som håller fast gångjärnet är dock fortfarande för stora, jag försökte slipa ner dem vilket funkade typ men blir väldigt tight och kan skada metallen vid bruk, jag har iafall beställt 10 skruvar i 10-32 gänga vilket kostade 110 kr med frakt

När gångjärnet var på blev det även uppenbart att bakdelen av metalådan blev lite sne när vi svetsade den, jag slipade ner den lite men problem korrekteras genom en liten shim under gångjärnet, inget som syns vilket fall.
Här är lite posing bilder under den lilla stunden vapnet var monterat igår
Här med kolven vikt

Kolven inte vikt, notera hur långt röret är, är fortfarande lite osäker på hur lång kolven ska vara

Framtidsutsikter
Antar att jag ska börja med själva axeldelen av kolven, är dock fortfarande lite osäker på hur, ska undersöka lite olika alternativ vilket fall.