Åfan, mitt vapen är ett AEG om det har med saken att göra. Tänker nog börja handla över 0,28. Verkar som att du kan. Jag kan säga till när jag och mina polare fixar ihop ett airsoft spel på månen.
Något som jag tycker är väldigt konstigt är att jag inte har sett ett enda AEG vapen som är starkare än mitt. Högsta jag har sett annars är på 1,6 joule. Vissa har uppmätt mitt vapen till 1.9 Joule.
http://www.tacticalstore.se/se/art/erma-slv44-kit.php
BB vikt till FPS tabell
Re: BB vikt till FPS tabell
Senast redigerad av 1 Twist, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: Citera inte i onödan. För mer info se reglerna.
Anledning: Citera inte i onödan. För mer info se reglerna.
Jag är 18 år jag lovar.
- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
Re: BB vikt till FPS tabell
Nej, att det är en AEG har inget med rekommenderad kulvikt att göra. Det är bara fysik.
Den lagliga gränsen för att hel- och/eller halvautomatiska vapen ska räknas som licensfria ligger på 3 Joule, uppmätt fyra meter ifrån mynningen. Det finns en hel del AEG:er som tangerar den gränsen även om de inte är tillåtna på spel överallt. Kring 150 m/s med 0.20 är dock ganska vanligt förekommande.
Den lagliga gränsen för att hel- och/eller halvautomatiska vapen ska räknas som licensfria ligger på 3 Joule, uppmätt fyra meter ifrån mynningen. Det finns en hel del AEG:er som tangerar den gränsen även om de inte är tillåtna på spel överallt. Kring 150 m/s med 0.20 är dock ganska vanligt förekommande.