Sugru Flat hop up
Re: Sugru Flat hop up
vänt ut och in på det och dra lite med dremeln, eller fila lite för hand.
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------
Testade min hopup nu, VÄLDIGT mycket hopp måste jag säga, går att få våldsamt mycket mer. Med andra ord alldeles för mycket hop.
Tog isär och kollade på gummit, sugrun verkar ha växt en tiondels mm eller så, då det sticker ut lite av gummit hela tiden. Ska testa slipa ner gummit lite och se om det kan avhjälpas.
När gummit har härdat blir det relativt hårt, men väldigt böjbart dock inte särskilt töjbart.
Återkommer när jag testat slipa ner hoppen.
Tog isär och kollade på gummit, sugrun verkar ha växt en tiondels mm eller så, då det sticker ut lite av gummit hela tiden. Ska testa slipa ner gummit lite och se om det kan avhjälpas.
När gummit har härdat blir det relativt hårt, men väldigt böjbart dock inte särskilt töjbart.
Återkommer när jag testat slipa ner hoppen.
Surgu matrialet borde fungera utmärkt till att tillverka "M" nubb eller liknande spacer?
Fortfarande nyfiken på hur matrialet presterar i kyla.
Fortfarande nyfiken på hur matrialet presterar i kyla.
Re: Sv: Sugru Flat hop up
Enligt Sugrus skapare blir det varken mjukare eller hårdare under några väderförhållanden. Tror hon sa -50 till +150 ºC.
Någon som tog borrprover i arktis använde det för att laga skorna exempelvis
En m-nub går definivt att tillverka.
Någon som tog borrprover i arktis använde det för att laga skorna exempelvis

En m-nub går definivt att tillverka.
Lgt. Skalptagare
-
Först H-nub. Nu M-Nub. Vad är det då? Formad som ett m?
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!
-
Borde med de egenskaperna vara perfekt till att bygga egna gummin till GBB och GBBR, eftersom kylan från gasen inte enligt tillverkare bör påverka nämnvärt(Vore underbart med en konsekvent gbbr)
You Can't have Manslaughter Without Laughter!
Black Forest Group
Black Forest Group
Gör gärna en bild walkthru... fattade typ nada. dock är jag trött och läste in alls så noga men fattade itne så mycket
TwinkleDew skrev:Först H-nub. Nu M-Nub. Vad är det då? Formad som ett m?
Det är en distans som designats för R-hop.
Lgt. Skalptagare
Har testat mitt nedslipade gummi nu, fortfarande lite väl mycket hop i nollat läge, men EXTREMT konsistent kulbana, varje kula går mer eller mindre precis likasamma (om vi bortser från vind då)
Blir helt enkelt till att slipa ner nubben lite mer.
Blir helt enkelt till att slipa ner nubben lite mer.
Kör du med flat nub på det, Taint, eller vanlig/h-spacer?
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой
За край наш родной мы все пойдем в священный бой