Bästa responsen?
- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
Re: Bästa responsen?
Ja, är det respons på första skottet man är ute efter så är torque up / high torque som gäller. Det är många som lurar sig att köpa highspeed-kugg och -motor eftersom de ju är "snabbare" men det är de först när boxen kommit i rullning. Det är lite som att man lägger i en lägre växel för att komma igång snabbt. Försöker du starta i trean (det är ju en snabbare växel än ettan) så kommer det att gå rejält segt i början.

Du vill ha en motor med mycket juice i början, systema magnum som jag kör i min AEG har 80% av sin kraft direkt från start.
-Skickat från min brödrost-
Element Ultra Torque är en av de bättre torque-motorerna på marknaden och även en av de billigaste, finns ingen anledning i världen att köpa en systema-motor för flera hundra.
Kör på en torque-motor, speed-kuggar alternativt orginal då det är klart billigast, 11.1 och en mosfet så går det där nog i land. Körde min PDW på 11.1, Element UT och SHS 13:1 och det var fanemej skott direkt jag rörde avtryckaren, ganska svårt att beskriva men min m4 med raptorfet, SHS 16:1, G&P M120 och 11.1 går då betydligt sämre i avseendet trigger-response.
@TWIST
Nu funkar ju inte en gearbox riktigt helt hundra som en bil dock, går du ner till kuggar med lägre ratio, exempelvis 13:1 istället för 18:1 så måste pinion-kuggen bara snurra 13 varv innan sectorn gått ett helt varv runt, istället för motsvarande 18 med 18:1, så i teorin är det absolut snabbare med high-speed kugg, nu blir det ju förvisso mer/snabbare motstånd men en bra torque-motor tappar inte så värst mycket varvtal av det motståndet som en t.ex. m100-fjäder kan belasta den med. Huruvida det gör någon skillnad i praktiken kan man ju dock diskutera, när motorn väl nått sitt högsta varvtal går det i vilket fall väldigt väldigt fort för boxen att slutföra en cykel så det är inte ens säkert det märks i slutändan.
Kör på en torque-motor, speed-kuggar alternativt orginal då det är klart billigast, 11.1 och en mosfet så går det där nog i land. Körde min PDW på 11.1, Element UT och SHS 13:1 och det var fanemej skott direkt jag rörde avtryckaren, ganska svårt att beskriva men min m4 med raptorfet, SHS 16:1, G&P M120 och 11.1 går då betydligt sämre i avseendet trigger-response.
@TWIST
Nu funkar ju inte en gearbox riktigt helt hundra som en bil dock, går du ner till kuggar med lägre ratio, exempelvis 13:1 istället för 18:1 så måste pinion-kuggen bara snurra 13 varv innan sectorn gått ett helt varv runt, istället för motsvarande 18 med 18:1, så i teorin är det absolut snabbare med high-speed kugg, nu blir det ju förvisso mer/snabbare motstånd men en bra torque-motor tappar inte så värst mycket varvtal av det motståndet som en t.ex. m100-fjäder kan belasta den med. Huruvida det gör någon skillnad i praktiken kan man ju dock diskutera, när motorn väl nått sitt högsta varvtal går det i vilket fall väldigt väldigt fort för boxen att slutföra en cykel så det är inte ens säkert det märks i slutändan.
-GU06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
They who dine on lost souls know only hunger
- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
Om motorn och batteriet orkar driva den högre utväxlingen stämmer det bra. Jag har bara aldrig upplevt att första skottet kommer lika snabbt med highspeedkuggar som det gör med standard, och torque up har alltid varit överlägset på just det. Iofs talar vi om en väldigt snäll fjäder här så i detta fallet har du nog helt rätt.