Vilken färg......Camo, svart eller tan?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
wassblad

Re: Vilken färg......Camo, svart eller tan?

Inlägg av wassblad »

Kapar tråden liten.

Tänkte "investera" i en billig kina-uniform.
Köpte mig en CB-molle-väst för ett tag sedan och undrar nu vilken slags
camo som passar bäst till detta. har kikat på multicam och marpat. Är det
"fel" att köra på multicam? Tycker den är snyggare än marpat.

Nixon

Inlägg av Nixon »

De som har CB har marpat, desert marpat eller woodland( marsoc). Marines alltihop.

Edit stavning
Senast redigerad av 1 Nixon, redigerad totalt 0 gånger.
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

SchlagtSieTot

Inlägg av SchlagtSieTot »

I for one would actually advise you to go for a camouflage that does not contain any black elements. OD/green would be a fair solution, but a brownish or dark tan is also a good choice, specially in the fall and winter - which one should be based on what kind of surroundings. You have mentioned woodland, but what kind of woodland is that? Pine, oak, is it a rich soil with a lot of vegetation, or is it a just a few shrubs and/or grasses.

The whole thing about black in uniforms is a brainfart. Black does not occur in nature (at least very rarely), the thought is, that black shall represent shadows, but a look on a shadow would show that it is no where near black. Even when laying underneath bushes and trees where shadows are abundant does it work as intended. The extra amount of darkness is just making the silhouette more dark. Of course, a camouflage system is just as good as the user and his skills in hiding, no pattern is perfect.
Must time when I spot an enemy in the field, it is because of a irregularity of colour or shapes. A sudden dark shadow where there should be none or because of recognizable shapes and features.
Danish-Russian airsoft forum - Join the party!
http://airsoftrallypoint.dk/viewforum.php?f=30

Pontus

Inlägg av Pontus »

Kör på det du känner för! OD/Woodland kommer ju garanterat passa bättre in i skogsmiljö. Dock kommer jag mest spela skogsspel och kör på svart då jag känner mig mer hemma och bekväm i det. För mig känns det viktigare i början, så kan du bygga på med mer uppsättningar av gear senare. Men som det även nämns i tråden.. Om du ska spela som något speciellt lag, grupp eller land kanske du ska kolla upp vad som gäller.
- Stay Classy!

Skriv svar