APS-SR2 guide

kimjoh560

Re: Sv: APS-SR2 guide

Inlägg av kimjoh560 »

Nej. De hade ett specifikt för den här modellen. Det verkar helt okej även om det var lite kladdigt när jag fick den. Vissa påstår att L96 cylinder passar med handtag efter enkel mod. Jag har aldrig testat. Dock stoppar original cylindern för fjädern i trimkittet utan problem.

Röret var inte en drop-in del. Det krävdes ganska grov modifikation och våld för att få på det. Men när du väl har ett standardrör monterat kan du antagligen sätta dit det mesta. Röret får du aldrig bort igen. Originalkolven var av plast och är riktigt äcklig :P En av anledningarna till att jag valde den stocken var att den reades ut och det ingick ett kolvrör något jag för mitt liv inte kunde hitta löst. Planen var att byta till något annat så småningom.

Förresten. Builden jag föreslog chronade 183 m/s (omvandlat till 0, 20 uppmätt med 0,40) förresten. Ruggigt enkel att ladda. En av de bästa (och billigaste) bössorna jag byggt. Med flertalet 80-100 meters kills på nacken!

Har för mig att den här passar på vapnet om du vill ha bipod:

http://www.taiwangun.com/en/bipod-for-sniper-rifle-p-j

övre delen kan plockas av, det är en adapter för vapen utan balljoint med Uncle Tom infästning eller vad sjutton det heter.
Behovet av bipod finns inte i spel eftersom den är superlätt (utan att kännas ihålig) men det kan vara skönt att ha vid nollning av sikte och inställning av hopup.

Edit: Trigger set existerar knappt till den här modellen. Jag förstärkte min trigger enligt guiden. Jag är ganska övertygad om bössan kan moddas för att ta L96 trigger dock. De har samma internals i cylindern.
Lgt. Skalptagare

MRV

Re: APS-SR2 guide

Inlägg av MRV »

Ok, just för den klonen eller? Hittade ju dessa 2.
http://airsoftpro.cz/eshop/product_info ... ts_id=2558
http://airsoftpro.cz/eshop/product_info ... ts_id=1719

Då antar jag att det är standard rör du smällt på :)?

Har du räknat något på det föressten?

kimjoh560

Inlägg av kimjoh560 »

Nej, jag inte räknat på det eftersom jag inte har råd att bygga färdigt den här månaden pga en massa andra mindre roliga (men ack så nödvändiga) inköp.

Åh fyfan. Den där triggern är helt ny. Visste inte att den fanns ens en gång. Sjukt nice!

Därmed tycker jag APS-SR2/MB-06 är den bästa springern på marknaden om man ser till rent tekniska spec och prestanda ;)

Ja, det borde vara airsoft-standardmått på mitt rör.
Lgt. Skalptagare

MRV

Inlägg av MRV »

Jag hänger med det är cool,
Håller på räkna ihop vad det skulle kosta mig och köpa allt själv :)

Kan du länka hopup chamber och pipan som du tänkte använda. Samt vilka barrell specers kör du?
Det bästa skulle vara att länka till allt du köpt för bästa möjliga guide :)

Jaha fan vad sweet. Då antar jag att cylinder settet är nytt också!

kimjoh560

Re: Sv: APS-SR2 guide

Inlägg av kimjoh560 »

Allt finns hos x-fire.org under APS-SR2. Även spacers. Pipan ligger under Raven 554mm AEG är det till PDi hop.

Jag är 99, 9% säker på att ljuddämparadapter, spacers och hopup till L96 (type96) även passar.

Cylinderkittet har funnis ett tag men jag har bara cylinder, cykindrerhuvudet med taiwangun-internals
Lgt. Skalptagare

MRV

Inlägg av MRV »

Vill nu meddela att jag håller på med en bössa enligt Kims guide.

Tänkte även lägga upp lite info själv och lite mer bilder på olika delar av bygget. :)
Kommer lägga upp allt i ett inlägg lite senare när hela bössan är klar!

Här är ett smakprov :)
image.jpg

Skriv svar