AK5 Airsoft

Runner

Re: AK5 Airsoft

Inlägg av Runner »

Bara lite småsaker som inte stämmer med orginalet. Endå ett imponerande slutresultat!!!

Collins

Inlägg av Collins »

Wow... G&G har gjort ett riktigt bra jobb!

Löjtnant & Runner: Som perfektionist så undrar man ju lite över dessa "småmissar" även om bössan hittills överträffat mina förväntningar och jag är supernöjd med den så vill jag gärna veta vad som saknas.

Det jag kan se är:
  • Inget serienummer
  • Inga genomskinliga magasin
  • Saknas ett rail-cover
  • Siktes-railen är någon cm för lång
  • Plastdetaljerna är blanka istället för matta

Löjtnant

Inlägg av Löjtnant »

Utöver det du nämnt Collins, så bör pilstolgreppet vara "ihåligt", sen är jag lite skeptisk mot mittersta remfästet. Annars har dem faktiskt fixat en del av de saker som var lite off i början.
Jag är lite orolig över hur grön dem har gjort den, men det är omöjligt att avgöra utifrån bilder.
Occurrit militibus fatum

[KAS]Björn

Inlägg av [KAS]Björn »

ihåligt pistolgrepp hur menar du då var ska man ha motorn isåfall
Helvetes! Den där är ju stenhård!

Löjtnant

Inlägg av Löjtnant »

Menar att det skiljer från riktigta AK5c, inte att dem borde göra de ihåligt, men samitidigt så var väl G&G AK5 med ihåligt pistolgrepp? Jag kan ha fel men har en känsla av att det var så.
Occurrit militibus fatum

Collins

Inlägg av Collins »

Angående dem blanka plastdetaljerna, borde det inte gå att göra dem mattare med t.ex fint sandpapper? (600 - 1000)
Då menar jag inte att man gör det för hand utan kanske med en maskin som inte lämnar så tydliga "sandpappersspår".

PFA

Inlägg av PFA »

Jag skulle säga att det snarare blir svårare att få till en sådan nedslipning bra med maskin; det är nog i så fall bättre att slipa för hand, men att försöka nöta ner täcklocken på ett vettigt sätt är nog bara att glömma dock. Spontant så har jag dock inga problem med den lite blankare färgen - får se hur det känns när man väl har vapnet i näven.

Off-T:

Som den språkfascist jag är, känner jag mig nödgad att påvisa att "de" och "dem" är två olika personliga pronomen, där det föregående är tredje persons subjekt i plural, medan det efterföljande är tredje persons objekt i plural. Är man osäker på vilken form som skall tillämpas är mitt tips att alltid skriva "de" - subjektsformen är nämligen cirka 70% vanligare än objektsformen i daglig skrift.

Exempel på korrekt användning av pronomen:

- Var är de?
- De står därborta! Skall jag hämta dem?

Exempel på inkorrekt användning av pronomen:

- Var är dem?
- Dem står därborta! Skall jag hämta de?
Tänk på döden! - Affärsredovisningar

roxxor

Inlägg av roxxor »

Jag är ingen admin eller så men om man ska kritisera andra för deras användande av det svenska språket kanske man inte ska använda det fel själv .. just saying .. :twisted:
maskin;
- får se
Off-T:

Collins

Inlägg av Collins »

Kanske "blästra" eller tumla dem i sand väldigt väldigt väldigt försiktigt?
Lite googlande gav att det går att blästra plast bara man är försiktig och använder glas eller gummi med lågt tryck.

PFA

Inlägg av PFA »

Det länkades till Socom Gears Lancer-magasin tidigare i tråden; någon som vet var dessa finns att köpa, eller blir det till att vänta på att G&G får till AK5:ans plastmagasin ordentligt?

Roxxor: Skall du kritisera eller rätta mig för mitt språkbruk, vilket du gärna får, bör du helst använda exempel där jag faktiskt har fel; "just saying..."
Tänk på döden! - Affärsredovisningar

Skriv svar