Re: 2013 - Året då gasdrivna airsoftvapen SKALL legaliseras!
Grrr... Inget svar tillbaka ännu. Hatar det. När diskussionen bara är lite lätt och ledig och o-konkret, då går det bra att svara samma dag. Samma sak hände med Vapen tanten från Polisen, väldigt vänligen och frågande tills jag skickade all info om vad det handlade om. Dödstyst sen.
Ger dom en vecka, dvs. tills måndag typ, sen frågar jag vad som händer. Sen en vecka till, så mailar jag hela JuDep, o sen blir det brev på posten och telefonsamtal.
Mweh.
Ger dom en vecka, dvs. tills måndag typ, sen frågar jag vad som händer. Sen en vecka till, så mailar jag hela JuDep, o sen blir det brev på posten och telefonsamtal.
Mweh.
Re: Sv: 2013 - Året då gasdrivna airsoftvapen SKALL legalise
Vet vad du menar med att inte få något svar. Man vill ju veta vad som händer.
Jag håller i alla fall tummarna för du ska få nån respons Nonex!
Jag håller i alla fall tummarna för du ska få nån respons Nonex!
Uppföljning, snart två veckor utan respons. MWEH!
Hej Gustav,
Det är nu snart två veckor sedan jag mailade dig senast.
Tänkte bara höra om du har haft tid att läsa igenom mailet och dokumenten jag skickade, samt om du har några frågor eller synpunkter på dessa, och om du har aktuell status i ärendet att meddela mig.
Tacksam för återkoppling snarast!
/ NonEx (*mitt riktiga namn*)
PS.
Bifogar nedan en kommentar från en av användare som skrivit under namninsamlingen;
Recently, 1,1,1,2-tetrafluoroethane (HFC-134a) has been subject to use restrictions due to its contribution to climate change. In the EU, it will be banned as of 2011 in all new cars.[2] The Society of Automotive Engineers (SAE) has proposed 1,1,1,2-tetrafluoroethane (HFC-134a) to be best replaced by a new fluorochemical refrigerant HFO-1234yf (CF3CF=CH2) in automobile air-conditioning systems. <-- från wikipedia
skulle man inte kunna köra på det nya gasen CF3CF=CH2 som nämns då GreenGas (som är HFC134a) är miljöfarligt och inte ska få användas i bil industrin sedan 2011... eller någon annan gas som inte förstör vår natur, det skulle nog få politiker att hajja till också. Bara jag som tänker fel eller vad tycker ni?
Länk till den som vill läsa mer: http://en.wikipedia.org/wiki/HFC134a
skulle man inte kunna köra på det nya gasen CF3CF=CH2 som nämns då GreenGas (som är HFC134a) är miljöfarligt och inte ska få användas i bil industrin sedan 2011... eller någon annan gas som inte förstör vår natur, det skulle nog få politiker att hajja till också. Bara jag som tänker fel eller vad tycker ni?
Länk till den som vill läsa mer: http://en.wikipedia.org/wiki/HFC134a
Green Gas är väl propan och HFC134a är en annan, svagare gas som brukar rekomenderas till marui-pistoler om jag inte har fel.
Affärsredovisningar: http://new.airsoftsverige.com/forum/vie ... 14&p=29364
-
F.ö ska den förbjudas i bilar endast så som jag förstod det. Mängden som våra vapen använder är ju en piss i nilen jämfört med vad man har i en bil.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!
- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
Ja, hfc134a är inte greengas. Ofta kallas den duster gas.

-
Fortfarande inget svar från JustDep NonEx? Hala som ett badkar med våta apor verkar dom vara som nu när man faktiskt försöket komma någonstans.
Näh, ska maila Johan Linander och be honom höra vad som sker. Tråkigt att det blir så när man får igång en initial dialog.
Tror kanske lite att han ångra sig när jag skickade mitt material
"Oooh shit" :p
Tror kanske lite att han ångra sig när jag skickade mitt material

"Oooh shit" :p
-
Det här SKA gå igenom! Du borde få någon belöning från alla återförsäljare för det blir ju enklare även för dom