Import från Fire-support.UK eller ehobby?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
GoXi

Re: Import från Fire-support.UK eller ehobby?

Inlägg av GoXi »

Gwlyddyn skrev:Det finns minst två begagnade till salu på forumet.

Just sayin'. :)
jaså?

Jag har inte tillgång till det k/s delen atm eftersom jag är ny. Jag nöjer mig med begagnade bössor :)
Prospero skrev:Ok ensak du skall då veta om Ics är att alla olika typer av ris ras handtag etc är unika för Ics dvs det blir svårt för dig att förändra om du önskar... Om du gillar bössan som den är och bara vill lägga på lite riktmedel lampor etc så är det bara att köra...
Jag hade tänkt att köpa en prec pipa som är passar en standard m4a1 (ics-20) och sedan skruva på en ljuddämpare för att täcka innerpipan, det är väl ändå enkelt att göra eller?

Prospero

Inlägg av Prospero »

Det skall funka...
Signing of...
Fritte "PROSPERO"
Seal Team : Zero

-För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras!-

~Marcus Porcius Cato maior~

rasalhauge

Inlägg av rasalhauge »

Ber om ursäkt i förväg här för att jag kapar tråden, men jag måste bara fråga alla med erfarenhet av UPS; är det vanligt att man får betala 340;- på en order som butiken (WGC Shop) tog 787;- vid köp?
Jag menar, tar UPS verkligen ut hälften av totalbeloppet? Hur fan blir det om jag drar en order på låt säga 6000;-? Kommer jag då få betala 3000;- till UPS?

Blåbär

Inlägg av Blåbär »

rasal

skulle gissa på att en vis del av dina 340 är tull & Moms på 787
en annan del är en fast avgift som UPS tar av dig för att dom är så snälla och kräver dig på tull och moms, brukar kallas för administrativ avgift.

/N
I don't need to "get a life". I'm a gamer, I have lots of lives

fet_apa

Inlägg av fet_apa »

Yep låter som UPS avgift. Saxat från deras sida
Administrativ avgift för tull- och momshantering 155.00 (SEK)
<insert 'cool' one-liner here>

rasalhauge

Inlägg av rasalhauge »

Men det är en fast avgift på 155;- oberoende av beloppet man handlat för, eller har jag missuppfattat något?=)

muddymess

Inlägg av muddymess »

Har haft varierande tullavgift från UPS. Runt 100 till 200kr i avgift.

GoXi

Inlägg av GoXi »

Inga problem!

Finns det någon snäll själ som kan länka bild och användaren som säljer ics m4 på k/s delen?
Antar att det kmr ta lite tid innan jag kommer få tillgång till den delen som jag förstått det. :o

ohman

Inlägg av ohman »

rasalhauge skrev:Men det är en fast avgift på 155;- oberoende av beloppet man handlat för
155:- måste vara en fast avgift UPS tar, men sen måste de ju lägga på tull och moms med, baserat på totalbeloppet (ink. frakt). Så i det här fallet blir totalpriset ungefär = (inköpspris + frakt) * 1.3 + 155:-

Eller har jag missförstått något?
Hur fan blir det om jag drar en order på låt säga 6000;-? Kommer jag då få betala 3000;- till UPS
Om de 6k är inklusive frakt så blir det ungefär såhär: 6000 * 1.3 + 155 = 7955
där 1.3 är tillägg för svensk moms och tull och 155 är vad UPS tar av dig för att du får äran att betala moms och tull via dem :D
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Whopper

Inlägg av Whopper »

På köp under 1400kr ska det inte vara någon tull, men moms ska på ändå, uppenbarligen ger det dom rätt att lägga på sin avgift ändå. För att få gå som gåva så måste värdet vara under 500kr inklusive frakten... hur nu det är möjligt med dagens fraktpriser och det får inte komma från ett företag.

Undrar vad dom har att backa upp 155kr ex moms i administrativa avgifter med, tar det en timma per brev eller? Tycker inte det är ok när man köper en grej för 300kr lägger på frakt på 200kr, får en avgift på det 155kr och sen moms på alltihop inklusive frakten och administrativa. 818kr får nåt värt 300kr. Var vad jag fick lägga ut sist när dom gjorde mig den här tjänsten.

Skriv svar