Letar efter m4 mag.
Re: Letar efter m4 mag.
Jag har både Green Label och "äkta" PMAG's och visst är det en jävla skillnad. Dom riktiga känns mycket massivare och har snyggare finish men om det är värt prisskillnaden? Well.. Jag har 8 Green Label och två äkta. ^^
Sant att de är dyra, men känns värt det. Just pga känslan i dem och de har inte svikit mig ännu. 

"Alla orkar alla vill! Fram med batongen och sprättä med spägän!"
Säger lite som Gwlydlyddnlydnndllyyddnd (sorry...).
Jag har haft både PTS och Green label.
Nu har jag kvar 3 green label och inga PTS. (hade fler av bägge förut)
Letar hellre efter Green label än PTS.
Visst, PTS är tyngre och känns "gedignare", men Green label har jag inte haft några som helst problem med!
Dom är stabila och dom enda plastmagasinen jag kan tänka mig att köpa igen.
I en bössa jag hade matade tom Green label bättre än PTS.
Det var en Asia Electric Gun SR-16 om jag minns rätt.
Dom har matat precis lika bra som PTS i alla mina andra bössor.
Jag har haft både PTS och Green label.
Nu har jag kvar 3 green label och inga PTS. (hade fler av bägge förut)
Letar hellre efter Green label än PTS.
Visst, PTS är tyngre och känns "gedignare", men Green label har jag inte haft några som helst problem med!
Dom är stabila och dom enda plastmagasinen jag kan tänka mig att köpa igen.
I en bössa jag hade matade tom Green label bättre än PTS.
Det var en Asia Electric Gun SR-16 om jag minns rätt.
Dom har matat precis lika bra som PTS i alla mina andra bössor.
Oj, Tipsen bara rasar in!
Beställde fem magasin från taiwangun och testar dem. duger inte de så har jag en lista nu att gå efter ^^
Tack så mycket för hjälpen!
Beställde fem magasin från taiwangun och testar dem. duger inte de så har jag en lista nu att gå efter ^^
Tack så mycket för hjälpen!

- mehailz
- Lag / förening: ODA-036
- Aktiv sedan: 2009
Magpuls PTS PMAG / EMAG eller MAG's plast eller aluminium magasin funkar prima i de flesta AEG'er som finns där ute.
Magasinen är testade i G&P M4 / JG HK416
Kört en hel del olika magasin men de som fungerat bäst av alla är gamla hederliga TM Plåtmagasin modell skitgamla, Matar som en dröm.
MAGs plastmagasin matar också väldigt bra samt att dem är billiga (finns även i plåt)
Dem senaste jag provat är Beta Projects PMAG, Har inte haft några problem med dessa än. (Passar HK416 med en mindre modifikation)
Magasin jag haft dålig erfarenhet av är SRC magasin. fyller man upp dem långt ifrån max cap så är det nog lugnt men den "interna" plasten är en av de klenaste jag varit med om.
Kört en hel del olika magasin men de som fungerat bäst av alla är gamla hederliga TM Plåtmagasin modell skitgamla, Matar som en dröm.
MAGs plastmagasin matar också väldigt bra samt att dem är billiga (finns även i plåt)
Dem senaste jag provat är Beta Projects PMAG, Har inte haft några problem med dessa än. (Passar HK416 med en mindre modifikation)
Magasin jag haft dålig erfarenhet av är SRC magasin. fyller man upp dem långt ifrån max cap så är det nog lugnt men den "interna" plasten är en av de klenaste jag varit med om.
Fnuk: Har du testat dina ACM mag ännu? Funderar själv på att beställa ett gäng om dom duger.
Vad innebär "singlestack" magasin som G-enis nämnde i tråden?
Och vad skiljer dom mot KA:s 120rds mag tex?
Vad innebär "singlestack" magasin som G-enis nämnde i tråden?
Och vad skiljer dom mot KA:s 120rds mag tex?
Det betyder att skotten ligger "på rad" i magasinet. Och det brukar innebära mindre strul. I doublestack magasin ligger skotten "sicksack" typ som i riktiga magasin. Och det ger större chans till strul. Betyder inte alls att det blir garanterat strul dock!
Kanon förklaring!
Blir inte 68 skott i minsta laget ?
Spanade in exakt dom magen när jag planerade att beställa från Ehobbyasia nämligen, Det vart dom enda metallmagen som fanns i DE.
Säljs dom på hemmaplan i DE ?
Blir inte 68 skott i minsta laget ?
Spanade in exakt dom magen när jag planerade att beställa från Ehobbyasia nämligen, Det vart dom enda metallmagen som fanns i DE.
Säljs dom på hemmaplan i DE ?
Nja jag tycker 68 är alldeles lagom. Då kan man fortfarande spela mot dom som använder highcaps. Och över 100 börjar de blir nästan för mkt kan jag tycka. Spelar mer med singlefire när jag använder 68 maggen.