Fordonsregler.
Re: Fordonsregler.
Håller med, o]m samtidigt den med RPG har stor fördel också.
Re: Fordonsregler.
Man kan ju inte förvänta sig att folk ska fixa bt utr bara för att kunna slå ut fordon, tycker att vi borde slopa reglerna kring fordon, står man å tömmer mag efter mag, låda efter låda, granat efter granat in i motorblocket på en bil, ja då går skiten sönder
I slutändan så är de upp till den personalen i fordonet som avgör när skiten inte går att köra med.
Om fordonsägarna har byggt på någe fakepansar på bilen då kan man börja diskutera över hur mkt den ska tåla. Men då kan man ju hävda som skytt att man faktist skjuter underkalibrerat och att pansaret efter ett tag går sönder
Om vi ska köra med att fake pansar ska stoppa boll då borde även fake plattor i västen kunna stoppa en träff eller?

Om fordonsägarna har byggt på någe fakepansar på bilen då kan man börja diskutera över hur mkt den ska tåla. Men då kan man ju hävda som skytt att man faktist skjuter underkalibrerat och att pansaret efter ett tag går sönder

Om vi ska köra med att fake pansar ska stoppa boll då borde även fake plattor i västen kunna stoppa en träff eller?
"Use something that you know the distance of, compare how many of them would make up the unknown distance and multiply. Do *not* use your dicks, an inch and a half into six-hundred yards: I can't count that high! "
Re: Fordonsregler.
Det gör vi redan.Grim skrev:Om vi ska köra med att fake pansar ska stoppa boll då borde även fake plattor i västen kunna stoppa en träff eller?
Re: Fordonsregler.
Och då behöver man ingen bt utr för att avgöra om om man är träffad eller inte, var så jag menade 

"Use something that you know the distance of, compare how many of them would make up the unknown distance and multiply. Do *not* use your dicks, an inch and a half into six-hundred yards: I can't count that high! "
Re: Fordonsregler.
Kan vi komma på nått nytt i denna frågan nu när den är uppe för 100e gången?
Alla dessa grejor har vi pratat om om och om igen.
Kan vi istället för att prata om hur fuskigt det är med fordon till hur enkelt det borde vara att känna av sina träffar på fordon oavsett om de kommer från granater eller autovapen.
Lite mer substans eftersträvar jag.
Det enda jag sett hittils som är vettigt är Mad John och Rikes inlägg. Thats about it.
Alla dessa grejor har vi pratat om om och om igen.
Kan vi istället för att prata om hur fuskigt det är med fordon till hur enkelt det borde vara att känna av sina träffar på fordon oavsett om de kommer från granater eller autovapen.
Lite mer substans eftersträvar jag.
Det enda jag sett hittils som är vettigt är Mad John och Rikes inlägg. Thats about it.
Pentex First Team.
http://www.airsoft-adventures.se
http://www.airsoft-adventures.se
Re: Fordonsregler.
+1 på Rike.
Det är väl bara för er arr att införa och standardisera.
Det är väl bara för er arr att införa och standardisera.
----OPTIMUS----
Futurum nobis est
Futurum nobis est
Re: Fordonsregler.
Grim, sannolikheten att man kan stå och tömma ett lass med mag i huven på en UAP helt ostört som Rambo känns inte helt sannolik. Varken RS eller AS.
Ser vi det RS så lär man väl dessutom inte vara galen nog att röja sin position för en tungt beväpnad transport utan att ha tillräckligt på fötterna för att FÖRST ta ut fordonet och delar besättningen i fråga.
Fordon förekommer så vitt jag kan begripa mest i Milsim spel, och därmed bör det falla sig naturligt att man håller sig jävligt passiv om man är i ett klart underläge.
Tycker en teknisk standard för att markera fordon kunde tas fram av en utvald grupp här på forumet.
Vill man sedan på spel ha möjligheten att ta ut ett fordon får man investera i den utrustning som krävs.
Målsättningen för ett sådant projekt vore givetvis att kostnaderna hålls till en för de flesta fullt rimlig nivå.
All credd till er som bygger bilar och släpar med er!
Ser vi det RS så lär man väl dessutom inte vara galen nog att röja sin position för en tungt beväpnad transport utan att ha tillräckligt på fötterna för att FÖRST ta ut fordonet och delar besättningen i fråga.
Fordon förekommer så vitt jag kan begripa mest i Milsim spel, och därmed bör det falla sig naturligt att man håller sig jävligt passiv om man är i ett klart underläge.
Tycker en teknisk standard för att markera fordon kunde tas fram av en utvald grupp här på forumet.
Vill man sedan på spel ha möjligheten att ta ut ett fordon får man investera i den utrustning som krävs.
Målsättningen för ett sådant projekt vore givetvis att kostnaderna hålls till en för de flesta fullt rimlig nivå.
All credd till er som bygger bilar och släpar med er!
Mina Affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=2137
Rich Hall: "-I loved the boy scouts, we went to Vietnam"
Rich Hall: "-I loved the boy scouts, we went to Vietnam"
Re: Fordonsregler.
Träffar av kulor tvingar fordonet att stanna och åtgärda hotet (förutom för bepansrade fordon), oavsett om det är AEGs eller 40mm granater.
Pansarskott och IED skall vara pyrotekniska. I brist på teknisk lösning så står skytt framför fordon inom AEG-avstånd, IED skall brisera 5-10m framför fordon.
IED och pansarskott förstör fordon, de måste återvända till bas för att repareras.
Fordon med pansarskydd tål mer, kräver två pansarskott/IEDs för att slås ut (alternativt att första träffen tvingar fordonet att stanna och åtgärda hotet, andra träffen förstör fordonet).
Påhängsregler kan vara huruvida alla passagerare blir utslagna eller inte, beroende på hur de är skyddade med kroppsskydd och hjälm. Huruvida de går att medica eller inte, etc.
Tankar?
Pansarskott och IED skall vara pyrotekniska. I brist på teknisk lösning så står skytt framför fordon inom AEG-avstånd, IED skall brisera 5-10m framför fordon.
IED och pansarskott förstör fordon, de måste återvända till bas för att repareras.
Fordon med pansarskydd tål mer, kräver två pansarskott/IEDs för att slås ut (alternativt att första träffen tvingar fordonet att stanna och åtgärda hotet, andra träffen förstör fordonet).
Påhängsregler kan vara huruvida alla passagerare blir utslagna eller inte, beroende på hur de är skyddade med kroppsskydd och hjälm. Huruvida de går att medica eller inte, etc.
Tankar?
Re: Fordonsregler.
Droopy, jag har varit med om vid flera tillfällen att man har slagit på ett eller flera fordon i planerade eldöverfall där vi lagt tung eld mot fordonen varpå dom har skjutit tillbaka lite för att sen bränna iväg
Nu pratar jag om fordon modell plast och bensin.
Jag har själv varit fordonsburen och vi har alltid slagit ut oss själva vid hård beskjutning oavsett vad vi blir skjutna med, då de är pissigt svårt att avgöra vad man blir beskjuten med.
Därför tycker jag att man borde slopa reglerna vid all form av träfftagande, jag kanske lever i en idyll värld där jag tror att alla är ärliga och tar sina träffar
Sen, visst, vore de mint med lite riktlinjer men som med så mycket annat så blir för mkt regler bara förvirrande.
Att börja måla fordon med laser å si och så många meter från fordonet tror jag bara blir weird och pajar in-game känslan.
Hellre att arr tar ett snack med fordonsburen personal innan spelastart och klargör vad som gäller.
Jag säger inte att de är fel att lägga ner tid på ied å rsv vapen som låter å har sig, tvärtom allt för att underlätta för fordonen om dom är träffade eller inte. De är aldrig kul att få höra att man är fuskig bara för att man har fordon.

Jag har själv varit fordonsburen och vi har alltid slagit ut oss själva vid hård beskjutning oavsett vad vi blir skjutna med, då de är pissigt svårt att avgöra vad man blir beskjuten med.
Därför tycker jag att man borde slopa reglerna vid all form av träfftagande, jag kanske lever i en idyll värld där jag tror att alla är ärliga och tar sina träffar

Sen, visst, vore de mint med lite riktlinjer men som med så mycket annat så blir för mkt regler bara förvirrande.
Att börja måla fordon med laser å si och så många meter från fordonet tror jag bara blir weird och pajar in-game känslan.
Hellre att arr tar ett snack med fordonsburen personal innan spelastart och klargör vad som gäller.
Jag säger inte att de är fel att lägga ner tid på ied å rsv vapen som låter å har sig, tvärtom allt för att underlätta för fordonen om dom är träffade eller inte. De är aldrig kul att få höra att man är fuskig bara för att man har fordon.
"Use something that you know the distance of, compare how many of them would make up the unknown distance and multiply. Do *not* use your dicks, an inch and a half into six-hundred yards: I can't count that high! "
Re: Fordonsregler.
Personligen kommer jag att plocka russinen ur kakan och sätta ihop ett regelverk för fordon som är en blandning av det som diskuteras fram här och det som jag själv använder redan.
Sen handlar det om PV vapen.
Hur dom ska fungera och hur dom ska nyttjas.
Sen handlar det om PV vapen.
Hur dom ska fungera och hur dom ska nyttjas.
Pentex First Team.
http://www.airsoft-adventures.se
http://www.airsoft-adventures.se