Fråga angående import av GBBR från usa. (tull/frakt osv)
Re: Fråga angående import av GBBR från usa. (tull/frakt osv)
RS-magasin räknas inte som vital del nej. Vitala delar är delar som har en faktisk funktion för att vapnet skall kunna avlossas (slutstycken, pipor etc för riktiga bössor) och ska man hårddra det faller magasinen till GBB/R under vital del av just denna anledning.
Har inte följt just GBB-frågan vidare nitiskt på senaste men vad jag kan dra mig till minnes har ännu ingen fått enbart gasmagasin beslagtagna (har dock minne som en guldfisk så rätta mig gärna).
Som vanligt kan vi inte göra annat än att spekulera och göra lekmannatolkningar av lagtexterna men personligen tolkar jag dem hårt för att slippa stå med skägget i brevlådan.
Har inte följt just GBB-frågan vidare nitiskt på senaste men vad jag kan dra mig till minnes har ännu ingen fått enbart gasmagasin beslagtagna (har dock minne som en guldfisk så rätta mig gärna).
Som vanligt kan vi inte göra annat än att spekulera och göra lekmannatolkningar av lagtexterna men personligen tolkar jag dem hårt för att slippa stå med skägget i brevlådan.
+1 på Stygge
Det är precis så jag resonerar också i just denna fråga också
Det är precis så jag resonerar också i just denna fråga också

Krig är Krig, vi intar stadshotellet. (Sann PMC anda)
Re: Sv: Fråga angående import av GBBR från usa. (tull/frakt
Stygge: Ja, vi kan bara spekulera. Jag vidhåller att våra magasin inte är olagliga då vapenlagen inte preciserar det i texten, vilket den gör med slutstycke, eldrör t.ex. Dessutom sitter inte mekaniker i magasinet utan i din GBB/R. Det är en behållare med en ventil, precis som en vanlig tändare.
Butcher82: Menade att dom skulle vara olagliga öht. Men du får gärna påvisa att importera propan är olagligt ändå
Jag vet att det finns hårda krav för farligt gods o.s.v.
Butcher82: Menade att dom skulle vara olagliga öht. Men du får gärna påvisa att importera propan är olagligt ändå

Senast redigerad av 1 xzeros, redigerad totalt 0 gånger.
Jag har för mig där var någon som tagit hem gasmagasin och faktist pratat med UPS eller TUllen om det och dom hade inget att säga emot om det vad jag kan minnas. Kan ha fel för mig. Aldrig hört någon som sagt att magasin skulle vara problem eller haft problem. Sen kan jag hålla med om att det är lite udda vad man ska med ett gasmagasin till om vapnen är olagliga, men det finns konstigare saker i lagtexter så 

Kanske inte olagligt men som du säger väldigt hårda krav med tanke på att det är brandfaligt.
inte du Nonex jag menade att svara xzeros 

- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
Magasin räknas inte som vital del generellt sett och än så länge har jag inte hört något om att tullen tolkat det så heller. Det beror dock förmodligen på att de inte har så bra koll på hur de fungerar. En nitisk tullare med lite koll skulle mycket väl kunna få för sig att stoppa gasmagasin och hen skulle få rätt om hen hävdade att det var en vital del för just den typen av vapen.
Det har inte hänt än och kommer kanske aldrig att göra det heller men det är inte omöjligt.
Det har inte hänt än och kommer kanske aldrig att göra det heller men det är inte omöjligt.

För fan Twist börja inte med hen snacket får rysningar varje gång jag hör eller läser det förskräckliga ordet, hatar att man ska vara så jävla pk i sverige 

- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
Jag använder det bara för att det är smidigare än att skriva "han/hon". Det är det enda det är bra till IMO. Det är lättja, inte att vara PK.