Import. Värt eller ovärt?
- mehailz
- Lag / förening: ODA-036
- Aktiv sedan: 2009
Re: Import. Värt eller ovärt?
Har importerat från Mexico, Singapore, Hong Kong...Och allt har funkat över förväntan. Förutom min beställning från ebairsoft, där var det enorma leveranstider och svåra att få tag på via mail.
-
EB svarade mig varje gång jag mailade dem............. DOCK får man räkna me ca30 dagar innan paketet är framme 

Skulle rekommendera dig att importera via svensk ÅF. Tex Airsoftbutiken m.fl. Det blir lite dyrare men du slipper riskerna och du får tillgång till det stora utbudet i öster 

Airsoft är bara en många sysslor. Gemensamt för mina sysslor är att det kostar pengar, mycket pengar...
Min presentation!
https://airsoftsverige.com/forum/viewto ... 65&t=39318
Min presentation!
https://airsoftsverige.com/forum/viewto ... 65&t=39318
Håller man det lagligt och betalar med kreditkort skulle jag vilja påstå att det inte finns någon direkt risk som drabbar en själv. Kontokort/debit cards är en annan femma dock.
-
Använder man Paypal som 99% av alla HK-shoppar tar så behöver man heller inte oroa sig.
The Ammunition Magician
Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia
Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia
Förutom att alla HK shoppar friskriver sig från problem och förluster som uppstår pga. import problem som följd av lagar och bestämmelser och kan med all rätt skita i att hjälpa till...
Ingen som läser köpvilkor längre ?
Sen att dom flesta brukar vara hjälpsamma oavsett är en annan sak. Men att säga att man är täckt pga. betalsätt och skydd gäller oftast inte om det är problem med import och tull etc.
Ingen som läser köpvilkor längre ?
Sen att dom flesta brukar vara hjälpsamma oavsett är en annan sak. Men att säga att man är täckt pga. betalsätt och skydd gäller oftast inte om det är problem med import och tull etc.
Som jag förstår det spelar det ingen roll. Betalar du för en vara som är laglig med kreditkort och den inte levereras så gör drar du helt enkelt tillbaka transaktionen. Därefter är det inte längre ditt problem utan någonting mellan säljaren och kreditgivaren(eurocard t ex).
Detta är naturligtvis ett sista steg om man inta kan lösa saken med tull/butik/post först.
Läs mer här: http://en.wikipedia.org/wiki/Chargeback
EDIT: sorry för OT
Detta är naturligtvis ett sista steg om man inta kan lösa saken med tull/butik/post först.
Läs mer här: http://en.wikipedia.org/wiki/Chargeback
EDIT: sorry för OT
OK, du menade lagligt i avseende GBB/GBBRs som är gasdrivna. Då förstår jag.
Vet dock inte vad läget blir om tullverk eller polis tolkar dina AEG delar som olagliga av någon anledning hur det då skulle hanteras.
Men som sagt, läs det finstilta om vad som gäller vid köp och retur och det blir problem med tull och import.
Vet ju inte hur trovärdigt och förankringsbart en Wikipedia artikel om det generella konceptet är i ett praktistk sammanhang.
Vet dock inte vad läget blir om tullverk eller polis tolkar dina AEG delar som olagliga av någon anledning hur det då skulle hanteras.
Men som sagt, läs det finstilta om vad som gäller vid köp och retur och det blir problem med tull och import.
Vet ju inte hur trovärdigt och förankringsbart en Wikipedia artikel om det generella konceptet är i ett praktistk sammanhang.
Nja, jag pratade lagligt i allmänhet, inte specifikt för bössor/gear inom airsoft. Läget förändras inte om tulltjänstemannen har en dålig dag och tycker att något är olagligt.
Wikipedialänken förklarar det generella konceptet med hur en chargeback går till och vad det är, vilket kan vara väldigt bra att känna till så länge man äger ett kort.
Wikipedialänken förklarar det generella konceptet med hur en chargeback går till och vad det är, vilket kan vara väldigt bra att känna till så länge man äger ett kort.
OK, då kanske vi lästa in lite olika vikt ifrån originalposten ang. import av gasvapen CO2 etc. Men oavsett så ska det nog understrykas att man bör läsa köpvilkoren på respektive site och även då vad som gäller vid problem med tull etc. Men jag förstår vad du säger, men jag hade inte räknat med att det är vattentätt i alla lägen när det gäller just airsoft.